ایجاد حفره ی مربعی با کمک دریل

تمامی دریل‌ها سوراخ‌هایی به شکل دایره تولید می‌کنند و دلیل آن نیز حرکت چرخشی دورانی دریل می‌باشد. اما با پیشرفت تکنولوژی اکنون ابزار جانبی برای دریل‌ها اختراع‌شده و می‌توان به‌وسیله‌ی آن حفره‌های مربعی و یا 4 گوش را ایجاد نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا این ابزار جانبی را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با ساختار این ابزار:

 درون این ابزار از 4 اره استفاده می‌شود که عمل برش را با دقت انجام می‌دهند. این ابزار باآنکه می‌تواند مفید باشد اما دارای محدودیت‌هایی نیز می‌باشد. با این ابزارها تنها می‌توان دو برش مربعی و مستطیلی ایجاد کنید و تنها 2 سایز را ارائه می‌دهد.

همچنین این ابزار تنها مناسب دیوارهای گچی پیش‌ساخته می‌باشد و استفاده از این ابزار هم سرعت عمل را بالابرده و در زمان نیز صرفه‌جویی می‌کند. البته باید گفت که این ابزار در حال پیشرفت می‌باشد.

با کدام دریل‌ها سازگاری دارد؟

ایجاد حفره ی مربعی با کمک دریل

این ابزار به‌تمامی دریل‌های برقی و شارژی که دارای 3 نظام 13 میلی‌متری هستند وصل می‌شوند و تا 3500 دور در دقیقه دریل نیز سرعت دارد. این ابزار مناسب برای دریل‌های چکشی و بتن کن نمی‌باشد.

این ابزار با 6 تیغه‌ی اره به بازار عرضه‌شده است که قابل‌جابه‌جایی می‌باشند. این ابزار برای ایجاد حفره در نصب پریز و یا کلید برق کاربرد دارد و همچنین به‌راحتی از حالت حفره‌ی یک پریز به حفره‌ی بزرگ‌تر قابل‌تغییر حالت است. این ابزار در کشورهای مختلف با استانداردهای متفاوت وجود دارد.

این ابزار به دلیل داشتن تراز بر روی خود برشی دقیق را ایجاد می‌کند و همچنین به افقی بودن برش نیز کمک می‌کند و مته‌ی پایلوت موجود در وسط ابزار، باعث می‌شود تا مرکز کار را حفظ نموده و اجازه‌ی جابه‌جایی به ابزار را نمی‌دهد.

ایمنی ابزار:

 

ایجاد حفره ی مربعی با کمک دریل

این ابزار به دلیل اندازه‌ی عمق مجاز و تعریف‌شده عملیات برش را انجام می‌دهد. درصورتی‌که ابزارهای رایج، امکان دارد با برش‌های عمیق به لوله‌های برق و سیم آسیب‌زده و یا آن‌ها قطع نماید.

ازآنجایی‌که این ابزارها به‌صورت دقیق برش می‌دهند، دیگر نیاز نیست قوطی برق یا کلید پریز بر روی دیوار نصب شود و همین باعث می‌شود تا کاری تمیز و بی‌عیب داشته باشید.