نحوه ی نگهداری باتری لیتیوم

امروزه با توجه به تکنولوژی ابزارآلاتی به بازار عرضه‌شده‌اند که شارژی می‌باشند. افرادی که دارای شغل نجاری، ساختمان‌سازی و یا تمامی افرادی که با بزار آلات سروکار دارند برای آنکه بتوانند به کار خود سرعت بخشند و یا در مکانی که قرار است کاری را انجام دهند برق وجود نداشته باشد از دستگاه‌ها و یا ابزارهایی که شارژی هستند استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب شما را با نحوه‌ی نگهداری صحیح و همچنین معرفی باتری لیتیوم آشنا می‌کنیم.

این نوع باتری‌ها علاوه بر ابزارآلات برقی در تمامی دستگاه‌هایی که امروزه با آن‌ها سروکار داریم مانند گوشی همراه، دوربین‌ها، گجت ها و .... وجود دارد.

باتری‌های لیتیوم از آخرین نوع باتری می‌باشد که به بازار عرضه‌شده است و در قیاس با دیگر باتری‌ها سبک‌تر و دارای ظرفیت بالاتری نیز می‌باشد که اگر بتوان از این باتری‌ها به‌درستی استفاده کرد تا چندین سال عمر دارند. باتری‌های لیتیوم در هوای سرد به‌سرعت شارژ می‌شوند و کارایی بسیار بالایی نیز دارند.

با بررسی‌های که انجام‌گرفته است باتری‌های لیتیوم پس از 200 بار شارژ شدن، حدود 20 درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهند که با استفاده‌ی درست از این باتری‌ها می‌توان برای مدت طولانی ظرفیت بالایی داشته باشند.

امروزه با توجه به تکنولوژی ابزارآلاتی به بازار عرضه‌شده‌اند که شارژی می‌باشند.

نکاتی جهت نگهداری بهینه از این نوع باتری‌ها:

  • قبل از استفاده از این نوع باتری‌ها به مدت 12 ساعت آن‌ها را درون شارژ قرا دهید و همچنین بهتر است قبل از آنکه شارژ به اتمام برسد آن را به برق متصل کنید.
  • اگر از باتری‌ها به مدت طولانی استفاده نکنید ظرفیت مفید خود را از دست می‌دهند و زمانی که مجبور به استفاده از برق شهری شده‌اید باید به شکل منظم از باتری استفاده کنید و حتماً آن را در مکان مناسبی قرار دهید.
  • اگر از باتری نمی‌خواهید برای مدت طولانی استفاده کنید بهتر است دستگاه را خاموش کرده و باتری را خارج نمایید و آن را در محیطی سرد و به‌دوراز رطوبت و گردوغبار و گرما قرار دهید و همچنین در مقابل نور خورشید و در نزدیکی اجسام فلزی نیز باتری‌ها را قرار ندهید.
  • باتری را درون فریزر و یا آب گرم قرار دهید زیرا امکان آتش‌سوزی پس از استفاده به وجود خواهد آمد.
  • اگر باتری‌های لیتیوم به زمین برخورد داشته باشند بلافاصله خراب می‌شوند بنابراین از آن‌ها باید به‌دقت استفاده کرد.
  • دو سر این نوع باتری‌ها را نباید با یکدیگر متصل نمایید زیرا باعث انفجار آن باتری خواهد شد.
  • زمان موردنیاز برای باتری‌های لیتیوم 3 الی 6 ساعت است و مدت عمر مفید باتری‌ها نیز بین 1 الی 3 سال می‌باشد.