آچار بکس و آچار شارژیGDX18V-LI

در این مطلب قصد داریم به بررسی ابزار شارژی 18 ولتی که شرکت بوش به‌تازگی به بازار عرضه کرده است، بپردازیم.

این ابزار بدون نیاز به آداپتور، به‌صورت هم‌زمان می‌تواند سری پیچ‌گوشتی و یا بکس را در ابزار گیر خود قرار داده و استفاده کند. این ابزار ضربه‌ای همچنین می‌تواند با سوکت بکس مربعی به شکل ½ اینچی و سری پیچ‌گوشتی با شفت شش‌گوش ¼ اینچی کار کند.

این ابزار ذغال دار بوده و دارای گشتاور 180 نیوتن متری، دور موتور آن 0 تا 2800 دور در دقیقه و تعداد ضربات وارده‌ی این دستگاه در دقیقه 0 تا 3600 می‌باشد. وزن بدون باطری این دستگاه نیز در حدود 1225 گرم می‌باشد.

این ابزار دوکاره بوده و البته در برابر مدل بدون ذغال قدیمی خود (براشلس) دارای کم و کاستی در ویژگی‌ها و قدرت است اما بااین‌حال قیمت بسیار کمتری نسبت به آن مدل دارد.

بررسی پیچ‌گوشتی و آچار بکس شارژی ضربه‌ای بوش مدل GDX18V-LI:

به گفته‌ی شرکت بوش محصول جدید  GDX18V-1600 تنها ازلحاظ قیمتی با مدل قدیمی خود براشلس دارد و هدف آن‌ها از تولید این ابزار وجود یک محصول دربازهای مختلفی قیمت است. توسط این ابزار 2 ابزار گیر با یکدیگر ترکیب می‌شوند که به گفته‌ی این شرکت در مدل‌های ذغال دار تا به امروز به بازار عرضه نشده است.

هرچند می‌توان از آداپتور تبدیل ¼ اینچ شش‌گوش به ½ اینچ چهارگوش روی پیچ‌گوشتی برقی استفاده نمود و بکس را نیز به روی این ابزار متصل نمود و بالعکس.

این مدل در مقایسه با مدل قدیمی خود براشلس 3 حالت سرعت و گشتاور دارد، البته در این مدل گشتاور کمتر بوده و سرعت آن نیز تک‌حالته می‌باشد.

این ابزار همچنین دارای سیستم محافظت از باطری و موتور می‌باشد به‌طوری‌که از ابزار و باطری در مقابل بارکشی و حرارت بیش‌ازحد محافظت می‌کند.