میخکوب بادی یا شارژی ، کدام یک بهترین انتخاب است؟

وزن محصولات اولین پارامترهایی است که باید در نظر گرفته شوند. درزمانی که شلنگ باد از میخکوب بادی آویزان است، وزن آن حدود 900 گرم است که در مقایسه با وزن 3175 گرمی میخکوب‌های شارژی بسیار ناچیز می‌باشد.

در هنگام استفاده از میخکوب شارژی شما به‌طور مداوم در حال کشیدن شلنگ به این‌طرف و آن‌طرف نیستید و باعث از بین رفتن تعادل میخکوب در هنگام کار نیز نمی‌شود. همچنین این نوع میخکوب‌ها دارای کمپرسور نیز نمی‌باشند و صدای موتور آن شمارا اذیت نخواهد کرد. بنابراین اگر در مکانی قرارگرفته‌اید که مسکونی است بهتر است از میخکوب‌های شارژی استفاده کنید.

کارایی:

سیکل شلیک بین ابزارهای بادی و شارژی متفاوت است، میخکوب‌های بادی بلافاصله پس از فشار شستی میخ را شلیک می‌کند اما میخکوب‌های شارژی مدت‌زمان کوتاهی طول می‌کشد تا چرخش مکانیزه میخکوب انجام شود و شلیک شود. البته برخی ا ز شرکت‌ها این مشکلات را برای ابزاری شارژی خود حل کرده‌اند.

کدام یک از میخکوب بادی یا شارژی برای انتخاب بهتر هستند؟

مدت‌زمان کارکرد این دو ابزار:

میخکوب‌های بادی درزمانی که برق وجود دارد کار می‌کنند اما اگر کمپرسور این ابزارها کوچک باشد کاربر مجبور به توقف کار می‌شود تا کمپرسور دوباره شارژ شود.

 میخکوب‌های شارژی در کوتاه‌ترین زمان نیز بیش از 400 میخ را با یک باتری کم‌حجم کاملاً شارژ می‌کنند و شلیک می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها قادر هستند 1600 شلیک را با یک شارژ انجام دهند.

در هنگام خالی شدن باطری‌های شارژی، می‌توان باطری‌های پر را جایگزین کرد و باطری خالی را درون شارژ قرارداد. اما در هنگامی‌که میخکوب‌های بادی از کار می‌افتند باید مشخص شود که آیا برق، شلنگ و یا کمپرسور آن به مشکل برخورده است. اما باید در نظر گرفت که در مقایسه با شارژ شدن باطری‌ها، ازکارافتادن میخکوب‌های بادی بسیار کم اتفاق می‌افتد.

کدام یک از میخکوب بادی یا شارژی برای انتخاب بهتر هستند؟

نگهداری:

هرچند که تعداد قطعات زیادی بر روی میخکوب‌های بادی متصل است اما طراحی بسیار آسان‌تری نسبت به میخکوب شارژی دارد. اما در هنگام کار با میخکوب‌های بادی باید مراقب باشید که شلنگ نشتی نداشته باشد، کوپلرهای اتصال، محکم هستند، کمپرسور درست‌کار می‌کند، برق متصل است و همچنین باید به یاد داشته باشید که به‌طور روزانه میخکوب را روغن‌کاری کنید. این در حالی است که این‌گونه مراقبت‌های را میخکوب‌های شارژی نیاز ندارند و تا زمانی که شما دارای 2 باطری هستید هیچ نگرانی نخواهید داشت.

نتیجه‌ی نهایی:

اگر هزینه برای شما هم نیست بهتر است هر رو ابزار را داشته باشید زیرا هر دو ابزارها جایگاه خاص خود رادارند. اگر به کارهای دکوراسیون اتاق مشغول هستید بهتر است از میخکوب بادی استفاده کنید اما برای خرده‌کاری‌ها، نواقص کوچک و سریع‌تر پیش رفتن کار بهتر است از نوع شارژی آن استفاده نمایید.