ابزار کمکی مکانیکی

زمانی که شما در حال باز و بسته کردن پیچ در مکان‌های کم جا نظیر موتور خودرو هستید، تنگ بودن جا و عدم آزادی دست درحرکت اولین مشکلی است که ظاهر می‌شود. بیشتر آچارها تنها کسری از یک دور کامل امکان دوران رادارند و این امکان وجود دارد که پیچ‌ها و مهره‌ها به‌راحتی از آن‌ها جدا شوند و به زمین بیافتند که یافتن و حتی برداشتن آن‌ها خودکاری پرزحمت است. در ادامه به شما ابزاری را معرفی می‌کنیم که می‌تواند در حل این مشکل به شما کمک کند.

رابط دست، کاربر را از فضای تنگ و کم جا، بیرون کشیده است. وظیفه این ابزار، انتقال نیروی دورانی دست کاربر می‌باشد. شما می‌توانید با سری بکس مناسب پیچ موردنظر را انتخاب نمایید، و به این ابزار را به آن متصل کنید. سپس آچار جغجغه‌ای را به سر دیگر این ابزار متصل کنید و با چرخاندن آچار جغجغه در فضای باز، دوران به سری بکس انتقال می‌یابد، و پیچ دست‌نیافتنی، باز و یا بسته می‌شود.

ابزار کمکی مکانیکی

سایز مختلف ابزار:

این ابزار در 4 سایز و با کاربری حرفه‌ای و خانگی در بازار موجود است. سایز ½ اینچی آن جزو بزرگ‌ترین سایزها بوده و با بدنه ریخته‌گری شده آلومینیوم، سبک می‌باشد اما دارای دوام زیادی است. با این ابزار می‌توان پیچ و مهره‌ها را با دقت بالا و کوچک‌ترین زاویه باز و بست کرد. تمامی چرخ‌دنده‌ها و ابزار گیر از آلیاژ کروم وانادیوم ساخته‌شده‌اند و قادر به استفاده‌ی آن‌ها با آچار جغجغه و یا بکس برقی ½ اینچی است. همچنین قادر خواهد بود 1627 نیوتن متر (1200 فوت پوند)، گشتاور بکس ضربه‌ای را تحمل کند. گشتاور مستقیم نیز می‌تواند تا 305 نیوتن متر (225 فوت پوند) باشد.

ابزار کمکی مکانیکی

از زنجیر بادوام شماره 41 این ابزار جهت انتقال نیرو در داخل آن استفاده‌شده است. جهت افزایش قدرت این ابزار، از بلبرینگ بجای بوش استفاده‌شده است. این ابزار با طول 14 اینچ (355 میلی‌متر) دسترسی به نقاط کور را آسان می‌کند. هر دو طرف آن را می‌توان به آچار اتصال کرد. همچنین این ابزار به انواع فراوانی از تبدیل‌ها و رابط‌ها اتصال می‌یابد و سری‌ها با سایز مختلف و حتی سری پیچ‌گوشتی را به‌واسطه تبدیل‌ها می‌پذیرد. نسبت دوچرخ دنده این ابزار هم یک‌به‌یک می‌باشد و گارانتی محدود مادام‌العمر دارد.

ابزار کمکی مکانیکی