انواع پد پولیش

پد پولیش قطعه‌ای قابل‌نصب بر روی دستگاه پولیش است که در ابعاد کوچک‌تر بر روی فرزهای مینیاتوری و حکاکی کار می‌کند.

پدهای پولیش از جنس فوم و یا پوست بره می‌باشد که برای پولیش کردن خودروها و دیگر وسایل استفاده می‌شود و بر روی دستگاه‌های مختلف نصب می‌شوند.

از شناخته‌ترین دستگاه‌ها، دستگاه پولیش برقی است که پد پولیش آن معمولاً از جنس پوست بره می‌باشد که بر روی دیگر دستگاه‌ها نصب می‌شوند.

انواع پد پولیش

پدهای پولیش چسبی پوست بره بر روی دیسک‌های پشت چسب‌دار نصب می‌شوند و برای از بین خط و خش‌های عمیق و جلا دادن و صیقل کردن سطح خودروها و همچنین لایه‌برداری عمیق کاربرد دارند. این پد دارای بافت متراکم زبر، ضخیم و درشت است و دارای قدرت ساییدگی بسیار بالا می‌باشد همچنین به دلیل بافت متراکمی که دارد از میزان کمتری ماده‌ی پولیش بر روی آن استفاده می‌شود.

انواع پد پولیش

پدهای پولیش جنس فوم نیز بر روی دیسک‌های چسب‌دار نصب می‌شوند و امکان تعویض آن‌ها نیز وجود دارد. کاربرد این نوع پدها برای دستگاه‌های 500 تا 2500 دور در دقیقه می‌باشد و می‌تواند با دور بالای دستگاه کار کند و خط و خش‌ها را بهتر از پولیش‌کاری دستی از بین ببرد. پدها فوم از سطح صافی برخوردار هستند و دارای لبه‌های خمیده‌ای می‌باشند که کار با آن‌ها را راحت‌تر کرده است همچنین این نوع پدها قابلیت شستشو نیز دارند.

انواع پد پولیش

این پدها دارای 3 نوع زبری هستند که شامل: فوم نرم برای براق کردن و از بین بردن هاله‌های دایره‌ای که معمولاً در آخر کار از آن‌ها استفاده می‌شود.

فومی که دارای زبری متوسط دارد که برای خط و خش‌های سطحی و صیقل و جلا دادن سطح کار استفاده می‌شود.

فوم زبر برای از بین خش و خط عمیق و خط‌هایی که براثر سنگریزه بر روی سطح کار ایجاد می‌شود استفاده می‌شود.