به‌احتمال‌زیاد شما نیز هنگام خرید یک سشوار برقی صنعتی عبارت "المنت سرامیکی" را شنیده باشید برخی افراد اطلاعات دقیقی درباره‌ی المنت‌ها و نوع کار آیی آن‌ها ندارند به همین علت در ادامه این مطلب تفاوت بین المنت سرامیکی و سایر المنت‌ها و همچنین کاربرد سشوارهای صنعتی را بیان کرده‌ایم پس با ما همره باشید.

سشوار برقی صنعتی، ابزاری است که برای تولید گرما در مصارف صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. با توجه به کاربرد وسیع این ابزار در امور صنعتی، به همین علت بهتر است از مهم‌ترین قسمت‌ یک سشوار برقی صنعتی، یعنی المنت به‌کاررفته در آن اطلاعاتی کسب کنید.

کاربرد سشوارهای صنعتی چیست؟

تفاوت المنت سرامیکی با سایر المنت ها

از سشوار برقی می‌توان در روش‌های مختلفی در کارهای صنعتی استفاده کرد. از این ابزار در هنگامی‌که نیاز به خشک‌کردن رطوبت باشد و همچنین برای انجام عملیات مختلفی بر روی سطوح، همانند پخت پوشش پودری و طیف گسترده‌ای از فرایندهای دیگر استفاده می‌شود. به همین علت این سشوارها از ابزارهای ضروری برای عملیات حرارتی، خصوصاً بر روی سطوح فلزی و پلاستیکی می‌باشند.

انواع المنت در سشوار برقی صنعتی:

در سشوارهای صنعتی، متناسب با نوع کاربرد آن‌ها انواع مختلفی المنت، در اندازه و شکل‌های متفاوتی وجود دارد و المنت حرارتی یکی از اجزای مهم سشوار برقی است. درواقع اگر سشوار برقی صنعتی فاقد المنت حرارتی باشد یا به هر دلیلی المنت آن از کار بیفتد‌ و نمی‌توان از این ابزار استفاده کرد. به همین علت نوع المنت به‌کاررفته در سشوار برقی از اهمیت زیادی برخوردار است.

درواقع انواع مختلفی از المنت‌های حرارتی، که هر یک کاربرد خاص خود رادارند وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، المنت غوطه‌ور در مواردی استفاده می‌شود که نیاز است یک مایع از طریق غوطه‌ور شدن المنت در آن گرم شود. بنابراین چنین المنتی برای استفاده در سشوار صنعتی مناسب نیست.

المنت‌های سرامیکی:

برخی از انواع المنت‌های به‌کاررفته در سشوارهای صنعتی به‌منظور افزایش مقاومت الکتریکی و ظرفیت تولید گرما، با عایق‌های سرامیکی پوشیده می‌شوند. مزیت استفاده از این نوع عایق‌های سرامیکی در المنت موجود در سشوار برقی صنعتی این است که در اغلب موارد، المنت سشوار اولین قطعه از سشوار می‌باشد که بلافاصله خراب می‌شود و از کار می‌افتد و دلیل آن نیز این است که این قسمت از اجزا نسبت به سایر اجزای موجود در سشوار صنعتی مثل شیلنگ و عایق، عمر کوتاه‌تری دارد و استفاده از عایق‌های سرامیکی باعث می‌شود که این عمر به حداکثر مقدار ممکن برسد و دیرتر نیاز به تعویض المنت پیدا کنیم.

درنهایت به‌عنوان یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت المنت‌های سرامیکی نسبت به سایر المنت‌ها دارای مزایای زیر می‌باشند:

دارای مقاومت و استحکام مکانیکی بالاتری است

در برابر شوک‌های حرارتی از مقاومت بالاتری برخوردار است.

دارای مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به دیگر المنت‌ها است.