امروزه لوله‌کشی آب و به‌طورکلی طراحی و اجرای تأسیسات ساختمانی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، به‌نحوی‌که برخورداری ساختمان‌ها از لوله‌کشی‌ پیشرفته و مدرن از امتیازات برجسته آن‌ها محسوب می‌شود. 

امروزه تغییرات زیادی در صنعت لوله‌کشی ساختمان‌ها به وجود آمده است.  با ساخت لوله‌های جدید ازجمله لوله‌های پلی‌پروپیلن (پلاستیکی) ولوله‌های پنج لایه، از لوله‌های فلزی کمتر در ساختمان‌ها استفاده می‌شود و همین دلیل کافی است تا با ابزارهای لوله‌کشی مدرن بیشتر آشنا شویم. همان‌طور که می‌دانیم کیفیت ابزارهای مورداستفاده در لوله‌کشی‌های مدرن اهمیت بالایی دارد، زیرا با استفاده از وسایل غیراستاندارد موجب ایجاد خسارت و عدم رضایت کارفرما از نتیجه کار می‌شود. در ادامه به معرفی ابزارآلات لوله‌کشی می‌پردازیم.

معرفی ابزارهای لوله‌کشی:

دستگاه پرس لوله پنج لایه:

معرفی ابزارآلات لوله کشی

لوله‌ پنج لایه جزو یکی از لوله‌های مدرن می‌باشد که از ترکیب فلز و پلاستیک ساخته‌شده است. این لوله‌ها امروزه در صنعت ساختمان کاربرد زیادی داشته و جایگزین بهتری برای لوله‌های پلاستیکی و فلزی هستند. دستگاه پرس لوله پنج لایه این امکان را به کاربر می‌دهد که به‌آسانی لوله پنج لایه را پرس کرده و به یکدیگر متصل نمایید.

ست دستگاه جوش لوله سبز:

معرفی ابزارآلات لوله کشی

این دستگاه جوش با برق شهری کار می‌کند و با ایجاد حرارت کنترل‌شده، قطعات لوله‌های سبز را باکیفیت و دقت بالا و یا ایجاد یک جوش یکنواخت به یکدیگر متصل می‌کند. دستگاه جوش با دارا بودن عایق مناسب مدور، مانع از انتقال حرارت بین قسمت‌های مختلف می‌شود و کارکردی آسان و راحت را به کاربر عرضه می‌کند.

قیچی پی‌وی‌سی بر:

معرفی ابزارآلات لوله کشی

این قیچی برای بریدن لوله‌های پی‌وی‌سی مورداستفاده قرار می‌گیرد. امروزه نیز این لوله‌ها کاربرد زیادی در لوله‌کشی ساختمانی داشته و در مقایسه با لوله‌های فلزی از دوام بالاتری برخوردار است. قیچی پی‌وی‌سی بر این امکان را به کاربر می‌دهد که یک برش دقیق و حرفه‌ای بر روی لوله اعمال کند.

بتن کن:

معرفی ابزارآلات لوله کشی

امروزه اکثر ساختمان‌های مسکونی و تجاری از بتن ساخته می‌شوند و برای لوله‌کشی این ساختمان‌ها نیاز به استفاده‌ی دستگاه‌های بتن کن مناسب است، زیرا در این ساختمان‌ها دریل‌ها و مته‌های معمولی پاسخگو نبوده و قادر به سوراخ کردن دیوارها نمی‌باشند. امروزه بتن کن‌های پیشرفته و مدرنی در بازار موجود است و همان‌طور که کار با آن‌ها آسان بوده، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

شیار زن:

معرفی ابزارآلات لوله کشی

شیار زن‌ها ابزارهایی هستند که برای ایجاد برش‌های مختلف و ایجاد شیار بر روی دیوار به کار می‌روند. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید با ایجاد شیار لوله‌های ساختمانی را بر روی دیوار نصب کنید.

دریل پیچ‌گوشتی:

معرفی ابزارآلات لوله کشی

این دستگاه‌های مدرن از ابزارهایی است که امروزه در صنایع مختلف ازجمله لوله‌کشی ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرند و به کاربر کمک می‌کند که اتصالات را با سرعت و دقت بالاتری انجام دهد تا از نتیجه کار رضایت داشته باشد. دریل پیچ‌گوشتی مجهز به موتورهای پرقدرت صنعتی با عملکرد بالا و عمر طولانی می‌باشد.

متر لیزری:

معرفی ابزارآلات لوله کشی

متر لیزری از ابزارهای مدرنی هستند که برای انجام محاسبات دقیق اندازه‌گیری مورداستفاده قرار می‌گیرند و به کاربر کمک می‌کند که محاسبات لازم را با دقت بالایی انجام دهند.