اصولاً رنده برای صاف کردن سطوح چوبی و همچنین جهت یک رو یک نر رندیدن اولیه چوب استفاده می‌شود. این ابزار امروزه موردتوجه بسیاری از نجاران قرارگرفته است.

نکات ایمنی قبل، بعد در هنگام کار با رنده دستی برقی نجاری:

همان‌طور که می‌دانید در هنگام کار با ابزارآلات نجاری و یا هر نوع ابزار دیگری باید نکات ایمنی را رعایت نمود و از وسایلی مانند ماسک، عینک، گوشی صداگیر جهت رنده زدن سطوح چوب استفاده کرد، همچنین باید لباس کار مناسب انتخاب کرد به‌نحوی‌که این لباس‌ها آستین نداشته باشد یا آستین آن را تا کنید (دست و انگشتان خود را از قسمت‌های متحرک دستگاه دورنمایید و کابل برق دستگاه یا سیم و پارچه‌ای نباید در مسیر رنده‌کاری کاربر قرار گیرد) کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که هرگز بر روی سطوح چوب پیچ یا میخ وجود نداشته باشد؛ به همین علت باید ابتدا تمام اجسام فلزی را از چوب خارج کنید سپس قطعه چوب خود را رنده کنید.

دستگاه را با دودست خود مهار کنید، فاصله شما تا دستگاه نباید کمتر و بیشتر از 20 سانتی‌متر باشد.

تنها باید از تیغه‌های تیز استفاده کنید و آن‌ها را طی برنامه هفتگی سرویس و نگهداری ماشین‌آلات و ابزارآلات کارگاه، تیز نمایید.

قبل از روشن کردن دستگاه باید پیچ تیغه کار را کاملاً محکم در محل خود بسته نگه‌داشته شود.

زمانی که می‌خواهید دستگاه را روشن کنید، مطمئن شوید تیغه رنده با قطعه چوب شما برخورد نداشته باشد.

زمانی رنده را به چوب نزدیک می‌کنید که دستگاه به دور نهایی خودش رسیده باشد و پس از اتمام کار، کمی صبر کنید تا توپی رنده از حرکت بایستد سپس آن را بر روی یک‌تکه چوب قرار دهید تا تیغه با هیچ شیئی برخورد نداشته باشد.

اگر برای یکی از تیغه‌ها مشکلی پیش آمد یا می‌خواهید آن را تیز نمایید حتماً هر دو را تعویض یا باهم تیز کنید در غیر این صورت دستگاه بالانس نمی‌شود و کیفیت تسطیح خوبی نخواهید داشت و همچنین عمر رنده دستی برقی شما کاهش پیدا می‌کند.