در این مطلب به معرفی چندین ابزار جانبی دریل می‌پردازیم که می‌توانید تنها بااتصال آن‌ها بر روی دریل، از کاربردهای متنوع دریل ساده‌ی خود بهره‌مند شوید.

دریل سر کج:

معرفی چند ابزار جانبی دریل

می‌توانید بااتصال این ابزار جانبی به دریل خود عملکرد یک دریل سر کج را در اختیار داشته باشید. البته برخی از شرکت‌ها این ابزار جانبی را به بازار ارائه داده‌اند، اما می‌توان گفت محصول شرکت میلواکی از بارزترین نوع‌ها در بازار می‌باشد. بدنه این دستگاه مقاوم، تمام فلزی و چرخ‌دنده‌های فولادی با همراهی ساختار بلبرینگی این ابزار جانبی، توان تحمل تا 26/5 نیوتن متر (235 اینچ پوند) گشتاور را برای این آداپتور میسر می‌کند. همچنین با داشتن پهنایی در حدود 5 سانتیمتر (2 اینچ)، کار با این ابزار در مکان‌های تنگ بسیار راحت‌تر است.

فرچه:

معرفی چند ابزار جانبی دریل

این ابزار جانبی در کارهای نظافت خانه به شما کمک می‌کند. بخصوص در پاک کردن جرم‌ها که کاری سخت و خسته‌کننده برای بانوان است، با این ابزار راحت‌تر می‌شود. این ابزار نیز در سایزها و انواع مختلفی به بازار ارائه‌شده است و کاربردهای بسیار متنوعی نیز می‌توان با آن انجام داد.

چاله کن:

ابزار جانبی دریل

این مته چاله کن برای کندن حفره‌های کم‌عمق باغبانی به‌خوبی عمل می‌کند و شما می‌توانید از آن در باغچه منزلتان استفاده کنید که برای کندن حفره‌ها بسیار کمک شما خواهد بود. اگر دریل مورداستفاده شما قدرتمند باشد، کار به‌سرعت صورت می‌گیرد. این مته در طول‌ها و قطرهای مختلفی به بازار ارائه‌شده است تا مناسب سایز گیاهان کوچک نیز باشد.

پمپ گریس:

ابزار جانبی دریل

این ابزار جانبی دریل برای رانندگان تراکتور و کامیون، فعالان بخش کشاورزی و بسیاری دیگر که نیاز به گریس کاری مداوم اتصالات قطعات متحرک دارند، مناسب است. پمپ گریس قابل اتصال به دریل، می‌تواند مفید باشد زیرا دیگر نیازی به‌زور بازو برای تلمبه کردن گریس در قطعه کار نخواهد بود.

شفت منعطف:

معرفی چند ابزار جانبی دریل

این ابزار درجاهای تنگ نظیر فضای داخل کابینت، ناحیه‌های تنگ و بد جا در خودرو و یا کامیون و غیره بسیار می‌تواند مفید باشد.

پمپ آب:

ابزار جانبی دریل

اگر در مکانی هستید که برق وجود ندارد، این پمپ کوچک به همراه یک دریل شارژی، در مواقع اضطراری می‌تواند به شما یاری برساند. همچنین این پمپ می‌تواند در مواقعی که برق وجود دارد و شما نیاز به پمپ نمودن کمی آب‌دارید، جایگزین کوچک تجهیزاتی نظیر پمپ شناور باشد.

جمع کننده گردوغبار:

معرفی چند ابزار جانبی دریل

این ابزار در هنگام دریل کاری، غبار را به کمک جاروبرقی جمع‌آوری می‌کند. این قابلیت در دریل کاری‌های درون ساختمان بسیار مفید است.

پرچ‌کن:

معرفی چند ابزار جانبی دریل

با افزودن این ابزار به دریل، شما دیگر نیازی به تهیه یک پرچ‌کن مجزا ندارید.

سه‌نظام برای بکس ضربه‌ای:

معرفی چند ابزار جانبی دریل

این امکان که بتوان از بکس ضربه‌ای به‌عنوان دریل استفاده کرد، شاید جالب باشد. با این فرض که بکس ضربه‌ای، ظرفیت دریل کاری یک دریل را ندارد و در صورت استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها به‌جای دریل، داغ می‌کنند. بنابراین اگر تصمیم گرفتید تا از آداپتور بالا استفاده کنید، و سوراخ‌های زیادی ایجاد شود، دقت کنید تا بکس بیش‌ازاندازه داغ نشود.

میز سیار دریل:

ابزار جانبی دریل

این وسیله یکی از بهترین ابزارهای جانبی است که برای دریل طراحی‌شده است. این ابزار، دریل شارژی و یا برقی شمارا به چیزی شبیه دریل ستونی تبدیل می‌کند.

البته این امکان وجود دارد که نتیجه کار این ابزار به‌اندازه یک دریل ستونی استاندارد، دقیق نباشد، اما به‌طورقطع وجود آن در کارگاه، خالی از لطف نخواهد بود.