واحد قدرت چکش تخریب

در هنگام انجام عملیات تخریب باید از دستگاه‌های تخریب استفاده نمود به همین علت نیاز است بهترین‌های چکش تخریب را شناخته و انتخاب کرد که این انتخاب باید با نوع کاری که انجام می‌شود متناسب باشد. به‌عنوان‌مثال امکان دارد که هدف تخریب یک پیاده‌رو و یا از بین بردن و شکستن یک دیوار آجری باشد. به‌طورمعمول در هر یک از این موارد نام‌برده قدرت مشخصی برای تخریب نیاز است و باید از دستگاه‌های تخریب مناسب برای استفاده نمود زیرا دستگاه تخریب باقدرتی خیلی بالاتر یا پایین‌تر از حد لازم مناسب نبوده و مشکلاتی پیش خواهد آمد. برای آنکه بتوان قدرت یک چکش تخریب را تشخیص داد باید به واحد قدرت تخریب که برحسب ژول بیان می‌شود توجه نمود. بنابراین برای داشتن بهترین چکش تخریب برای نوع کار و شغل شما لازم است درک درستی از این موضوع داشته باشید.

دستگاه تخریب خود را بر اساس نیروی موردنیاز انتخاب کنید:

اگر شما با سطوح بسیار سخت سروکار دارید، به‌طورقطع نیاز به یک چکش تخریب باقدرت کافی برای شکستن و تخریب مواد خواهید داشت. در اکثر مواقع قدرت چکش‌های تخریب با وزن آن‌ها سنجیده می‌شود. زیرا وزن چکش ارتباط مستقیمی با میزان انرژی هر یک از ضربات چکش دارد.

بنابراین هر مقدار واحد قدرت یک چکش تخریب برحسب ژول عدد بزرگ‌تری باشد، بدین معنا است که هر ضربه این چکش انرژی بیشتری در مقایسه با ضربات یک چکش با عدد ژول پایین‌تر تولید خواهد نمود. به‌عنوان‌مثال یک چکش شش کیلوگرمی قدرتی حدود 15 ژول دارد درحالی‌که یک چکش 30 کیلوگرمی تقریباً دارای 65 ژول قدرت است. به همان نسبت که این دو نمونه اختلاف وزن زیادی دارند، ضربات آن‌ها نیز قدرت بسیار متفاوتی دارد. باید دقت داشته باشید که برای تخریب یک محل مشخص اگر عملیات را با استفاده از چکش سبک‌تر انجام دهید، در مقایسه باحالتی که از چکش سنگین‌تر و باقدرت بیشتر استفاده شود، مدت‌زمان بیشتری نیاز است که ضربه وارد کنید، قطعاً تنش و خستگی بیشتری به کاربر وارد خواهد آمد.

در ادامه با مثال‌های بیشتری مطلب را به‌صورت کاربردی‌تر توضیح می‌دهیم:

چکش تخریب حدود 6 کیلوگرم:

این چکش‌ها کوچک هستند که اغلب از آن‌ها در مواردی مانند حذف کاشی‌های دیوار در حمام و آشپزخانه استفاده می‌کنند. قدرت این نوع چکش‌ها حدود 15 ژول است و برای شکستن موادی مانند بتن مناسب نیست. اما می‌توان از آن را برای فشرده کردن بخش‌های کوچک بتن استفاده نمود.

چکش تخریب حدود 11 کیلوگرم:

این نوع چکش‌ها با این‌چنین وزن‌هایی اغلب در حمام‌ها و برای شکستن لایه بتنی یا برای بلند کردن کاشی‌های کف استفاده می‌شوند. قدرت آن‌ها حدود 27 ژول است و می‌توان از آن‌ها برای شکستن بتن سبک (نازک)، سنگ‌ها و همچنین بعضی از آجرها استفاده کرد.

چکش تخریب حدود 15 کیلوگرم:

قدرت این نوع دستگاه‌ها برای مواردی نظیر شکستن پایه‌های بتنی تقریباً 100 میلی‌متر ضخامت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چکش تخریب حدود 30 کیلوگرم:

این چکش‌ها دارای قدرتی حدود 63 ژول است که برای شکستن بتن‌های ضخیم‌تر از 100 میلی‌متری و یا سنگ‌هایی مانند گرانیت و یا زمین‌های خیلی سخت مانند جاده‌ها مناسب می‌باشد.