دریل همزن چیست

دریل همزن یا Mixing Drill به دستگاهی گفته می شود که برای مخلوط کردن ملات، رنگ و هر ترکیب ساختمانی یا صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دریل ها بر حسب ویژگی، برای مخلوط کردن انواع مواد رقیق همانند: دوغاب ، رنگ و همچنین مواد غلیظ مانند: ملات سیمانی استفاده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های این دریل آشنا کنیم.

بنابراین اگر به دنبال بهترین دریل برای مخلوط کردن مواد مورد نیاز خود هستید، باید برخی از مهمترین ویژگی های دریل را در نظر بگیرید همانند:

قدرت موتور:

دریل همزن باید دارای موتوری قدرتمند باشد که بتواند به راحتی چندین ماده مختلف را مخلوط کند. قدرت موتور این وع دستگاه ها با معیار گشتاور و دور در دقیقه اندازه گیری می شود. به عنوان مثال: 450 دور در دقیقه می تواند برای 90 کیلوگرم مخلوط مناسب باشد.

اما اگر شما با مواد سنگین تری مانند: رزین اپوکسی، آهک سیمانی، گچ و گرانول ها کار می کنید، امکان دارد به موتوری قدرتمند در حدود 560 دور در دقیقه نیاز داشته باشید. موتورهایی که دارای قدرت کمتری هستند عموما ارزان‌تر می باشند.

طراحی و سایز پره :

پره دریل همزن نباید بیش از اندازه بزرگ و یا کوچک باشد. مقدار ابعاد پره باید به اندازه کافی جهت ایجاد اختلاط بدون همزدن اضافه مناسب باشد. اگر از پره اندازه بزرگ تر از حد نیاز استفاده می کنید، ممکن است در سرعت بالا به موتور دریل  آسیب بزند.

 اگر اندازه پره خیلی کوچک باشد، فرآیند مخلوط کردن مواد به سختی انجام می شود. از طرف دیگر، بهترین مدل پره به صورت مارپیچی طراحی می شود. البته شبیه مخلوط کن های دستی که در آشپزی استفاده می شوند، نیستند. شکل پره های دریل همزن در طرح های حلقه ای، سبدی، مارپیچی استاندارد و معکوس وجود دارند که بسته به نوع مخلوط مورد استفاده قرار می گیرند.

دریل همزن چیست

دریل های همزن شارژی، برقی یا بنزینی:

 با پیشرفت فناوری، دریل های همزن شارژی از محبوبیت بالایی برخوردار شدند. به عنوان مثال، باتری لیتیوم 18 ولت 5.2 آمپر ظرفیت کافی برای مخلوط کردن چندین کیسه گچ را دارا خواهد بود. شما با انتخاب پره مناسب حتی می توانید زمان بیشتری را برای مخلوط کردن مواد صرف نمایید.

از دریل همزن شارژی می توانید به راحتی در مکان هایی استفاده کنید که پریز برق و یا منبع انرژی وجود ندارد. این دریل ها می توانند با 1 الی 2 باتری تامین شوند. باتری دریل همزن شارژی قابل تعویض با دیگر ابزارهای شارژی مانند: دریل چکشی یا پیچ گوشتی و دیگر مدل ها می باشد که هم از لحاظ استفاده و هم صرفه جویی در هزینه ها می تواند بهترین انتخاب باشد.

دریل های همزن بنزینی جهت مخلوط کردن مواد خارج از محیط خانه مناسب هستند.همچنین این دریل ها، ابزارهایی بسیار قدرتمند هستند که جهت مخلوط کردن انواع گوناگون مواد در فعالیت های سنگین کارگاهی یا صنعتی استفاده می شوند.

طول عمر و نگهداری:

دریل همزن بسته به برند و کیفیت دستگاه، برای مدت زمانی معین به خوبی کار کند. پره این دریل ها نیز باید از مواد با دوام که مستعد زنگ زدگی نیست ساخته شود. امتیاز IP 20 بدان معنا است که دریل باید نگهداری موثری در برابر مواد جامد با حداکثر اندازه 12.5 میلی متر داشته باشد.

دریل همزن چیست

ارگونومی:

در هنگام مخلوط کردن مواد باید به سمت پایین کار کنید، بنابراین اغلب دریل های همزن دارای شکل (دسته بیل) در انتهای خود هستند و به طور دلخواه  قابل تنظیم است. به همین علت شما مجبور نیستید تمام دستگاه را در زاویه ای نامناسب نگه دارید.

دسته این دریل ها در بالا و یا دوطرف دستگاه نیز بسیار معمول است، بنابراین با این مزیت قابل حذف و تاشو شدن برای اشغال فضای کمتر نیز هستند.

فواید دریل همزن:

برخی از دریل های همزن مناسب فعالیت های سنگین هستند و حتی می توانند به خوبی بتن را مخلوط کنند. دریل ها از اجزای فولادی ساخته شده اند و در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند، همچنین میله و پره های آنها به سختی دچار خمیدگی می شوند.

مزایای استفاده از دریل همزن:

سرعت بالا در مخلوط کردن سریع مواد

قطعات فولادی

ضد زنگ

پره های با دوام