اره افقی بر و کاربرد آن چیست؟

اره افقی بر دستگاهی ساده و قدرتمند است که تیغه در آن به‌صورت مجاور و افقی قرار دارد که می‌تواند عملیات برش افقی را انجام دهد. این ابزار به‌منظور کمک به شما برای برش‌های سخت و دشوار و تخریب استفاده می‌شود. موتور اره افقی بر سطح بالایی از قدرت را به تیغه اره ارسال می‌کند و امکان برش انواع مختلفی از مواد مانند فلز٬ فایبرگلاس٬سطوح گچی و سیمانی٬ چوب و پلاستر را به کاربر می‌دهد. اره افقی بر ابزاری بسیار محبوب برای انجام کارهای ساختمانی٬ لوله‌کشی٬تأسیسات ساختمانی و الکتریکی می‌باشد.

برخی از ابزاری اره افقی یک برش دوار را به‌صورت حرکت رفت و برگشتی مانند آونگ انجام می‌دهند که باعث کاهش عملکرد برش و کیفیت در کار می‌شود. برای آنکه برش مؤثرتر و بهتری را توسط اره افقی بر ایجاد کنید باید تیغه به‌صورت عمود بر ماده قرار بگیرد.(همانند یک اره‌برقی معمولی که دربرش مواد استفاده شود)

سرعت و قدرت:

افرادی که کارشناس حرفه‌ای تخریب هستند باید اره افقی بری را انتخاب کنند که دارای قدرت‌های مختلفی باشد. کاربر می‌تواند مدل‌های متنوعی از اره افقی بر شارژی را پیدا کند که به آن‌ها قدرت مانور بسیار بالایی را بدهد و همچنین فرد به‌راحتی قادر خواهد بود در اطراف محل موردنظر جابه‌جا شود بدون اینکه بخواهد ابزار را از پریز درآورد. اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که باکم شدن سطح باتری قدرت اره افقی بر هم کاهش پیدا خواهد کرد. اره افقی بر برقی به کاربر در تمام مدت قدرت بالا و دامنه‌ای باقدرت کمتر از 5 آمپر الی بالای 15 آمپر می‌دهد. ابزارهایی با بیش از 10 آمپر قدرت کافی برای انجام کارهای سنگین را به کاربر می‌دهد.

تیغه اره افقی بر:

اره افقی بر دارای طیف وسیعی از تیغه‌های مختلف می‌باشد. این تیغه‌ها برای اکثر مواد و قطعات مانند چوب، فلز و حتی شاخه‌های سبز و مرطوب در باغ‌ها می‌تواند بر عهده بگیرند و همچنین ورق‌های ضخیم را در کارگاه تحت برش قرار دهند. البته برخی از تیغه‌ها وجود دارند که می‌توانند آجر، پلاستیک تقویت‌شده، بتن در معرض هوا و یا سیمان را برش دهند. بسته به نوع تیغه و کاربرد آن عمق برش می‌تواند بازه‌ای مابین 100 میلی‌متر برای (فلزات، لوله‌ها، ورق نازک و پروفیل‌ها) و تا 300 میلی‌متر برای برش کلی بر روی چوب و فلزات، داشته باشد.

اره افقی بر و کاربرد آن چیست؟

برش مستقیم یا منحنی؟

تیغه‌های استفاده‌شده در اره افقی بر، برخلاف دیگر اره‌های برقی بسیار متنوع و گسترده اما با نرخ حرکت‌های بسیار متفاوت (0 الی 2500 یا بیشتر) هستند. این تیغه‌ها می‌توانند منحنی‌های با شعاع بزرگ و همچنین موارد معمول‌تر را برش دهند.

خم شدن تیغه در اره افقی بر:

به‌عنوان یک امتیاز اضافه، اره افق بر رف می‌تواند جهت برش صاف یک لوله مورداستفاده قرار بگیرد، بدون آنکه زائده‌ای اضافی از آن باقی بماند. به‌عنوان‌مثال این تیغه‌ها برای برش برخی از لوله‌ها که از دیوار خارج‌شده‌اند می‌توانند خم‌شده و برش دقیقی را بر روی لوله ایجاد نمایند. این بدان معنا است که اگرچه دستگاه خود را هم‌راستا با دیوار قرار می‌دهد اما تیغه می‌تواند به‌صورت موازی صفحه برش خم‌شده و برش را بر روی لوله انجام دهد. اگر این لوله را بخواهیم به‌وسیله اره آهن‌بری برش دهیم در آخر ناچار خواهیم بود که قطعات اضافی آن را به‌وسیله سایر ابزارآلات برش دهیم.

مزایای اره افقی بر شارژی:

مزایای ابزار شارژی اره افقی بر از جمله قابل حمل بودن، برش بهتر و سرعت متغیر است. هنگامی که اره افقی بر شارژی باشد می توانید آن ها را به هر مکانی که می خواهید منتقل کنید به این دلیل که نیازی به منبع برق ندارد.همچنین این ابزارها می‌توانند بدون ژنراتور های سنگین و یا کابل های طولانی مورد استفاده قرار گیرند.درادامه چند قابلیت اره افقی بر شارژی را ارائه داده ایم.

عملکرد بهتر:

کاربر قدرت تعامل بیشتری با اره افقی برشارژی دارد زیرا با استفاده از این ابزار میتوان به صورت افقی و عمودی برش ایجاد کنید.همچنین میتوان برش‌های سخت را خیلی سریع و بدون ترس از قطع شدن سیم برق ایجاد کرد.

اره افقی بر و کاربرد آن چیست؟

سرعت متغیر:

اره افقی بر شارژی حرکت دایره‌ای و سرعت متغیر دارد که امکان کنترل بهتر ابزار را میدهد. ویژگی های کنترل همچنین این امکان را می دهد که تنظیمات مورد نظر خود برای راحتی و کارایی انتخاب نمایید.

ضربات عمیق بهتر:

اره افقی بر شارژی ضربات بلندتری در اندازه 1-1/4 اینچ بیشتر ایجاد می کنند. ضربات بلندتر باعث ایجاد  برش های سریعتر و محکم تری می شود.

درنهایت:

هنگامی‌که به‌درستی تیغه بر روی اره افقی بر که بسیار متنوع و گوناگون هستند نصب شود قادر خواهد بود وظایف برش را به‌درستی انجام دهد که البته امکان دارد با وسایلی مانند اره‌مویی، اره گردبر و یا حتی اره‌های زنجیره‌ای انجام پذیرد. چه در باغ، کارگاه و یا حتی در یک محلی خاص باید این بزار آلات برای انجام برش‌های سنگین، حساس، نزدیک و در دسترس قرار داشته باشند تا بتوان به‌راحتی این برش‌ها را انجام داد.