راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی

از پیچ‌گوشتی جهت انجام انواع کارهای خانگی ازجمله سر هم کردن قفسه، میز و صندلی، سفت کردن دستگیره‌های در استفاده می‌شود. پیچ‌گوشتی شارژی عملکردی همانند پیچ‌گوشتی ساده دارد با این تفاوت که به آن نیرو اضافه‌شده است و نیازی نیست خودتان پیچ‌ها را سفت کنید. انرژی و زمانی که توسط پیچ‌گوشتی شارژی ذخیره می‌شود باعث شده که یک ابزار محبوب در جعبه‌ابزارها باشد.

تاریخچه پیچ‌گوشتی:

قرن‌ها است که از پیچ‌گوشتی استفاده می‌شود، شواهد تاریخی حاکی استفاده از این ابزار در اواخر قرون‌وسطا می‌باشد. در فرانسه یا آلمان این ابزار کاربردی در قرن پانزدهم گسترش پیدا کرد.

مزایای استفاده از این ابزار:

پیچ‌گوشتی شارژی مزایای بسیاری و البته برتری بیشتری نسبت به پیچ‌گوشتی دستی دارد. در ادامه دلایل برتری پیچ‌گوشتی شارژی را بیان کرده‌ایم. علاوه بر این استفاده از پیچ‌گوشتی شارژی فشار ناچیزی به دست و مچ کاربر وارد می‌کنند و همچنین به کاربر این امکان را می‌دهد تا با دقت کار خود را انجام دهد.

قابل‌حمل بودن:

پیچ‌گوشتی شارژی ابزاری است که می‌توان به‌راحتی آن را جابجا نمود. این ابزار جمع‌وجور و سبک بوده که کاربر را قادر می‌سازد در هرمکانی که بخواهد پیچ‌ها را ببندد یا باز کند. پیچ‌گوشتی شارژی در مکان‌هایی که برق وجود ندارد می‌تواند بدون هیچ نگرانی کار را به اتمام برساند.

انعطاف‌پذیری:

پیچ‌گوشتی شارژی انعطاف‌پذیر بوده و این خود یکی از دلایل بسیار مهم برای محبوب بودن این ابزار می‌باشد. این ابزار کاربر را قادر می‌سازد که در فضاهای بسیار کم بتواند کارش انجام دهد.

جمع‌وجور بودن:

هیچ‌چیز بهتر از این نیست که ابزاری داشته باشید که به‌قدر کافی جمع‌وجور باشد تا بتوانید آن را درون کیف خود قرار داده و به‌راحتی به هرجایی که می‌خواهید ببرید.

یکی دیگر از مزایای پیچ‌گوشتی شارژی نداشتن سیم است.

قابلیت انجام کار:

این ابزار کاربردهای زیادی دارد و استفاده از آن کار را برای شما نسبت به انجام آن به‌صورت دستی ساده‌تر خواهد کرد. در پروژه‌های بزرگ نیز می‌توان از پیچ‌گوشتی شارژی استفاده نمود مخصوصاً هنگامی‌که استفاده از پیچ‌گوشتی دستی غیرممکن باشد، پیچ‌گوشتی شارژی بهترین گزینه است. از پیچ‌گوشتی شارژی می‌توان برای انجام کارهای حرفه‌ای مانند نجاری، متخصصان کامپیوتر و مبلمان سازها اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌هایی ذخیره کردن زمان است. کاربران دیگر نیاز نیست نگران پیدا کردن منبع برق قبل از انجام کارهایشان باشند. تنها چیزی که باید از آن اطمینان داشته باشید پر بودن باتری این ابزار می‌باشد.

راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی

چگونه پیچ‌گوشتی شارژی مناسب انتخاب کنیم؟

زمانی که می‌خواهید یک پیچ‌گوشتی شارژی خریداری نمایید چندین نکته را باید در نظر بگیرید که این فاکتورها مشخص می‌کنند که چه نوع پیچ‌گوشتی شارژی مناسب انجام کار شما می‌باشد.

اندازه:

پیچ‌گوشتی شارژی دارای اندازه‌های مختلفی است. بعضی از آن‌ها کوچک و حتی اندازه جیب می‌باشد. این اندازه از پیچ‌گوشتی شارژی مناسب برای انجام کارهای سبک مانند سر کردن دستگیره در می‌باشد. مدل‌های دیگر این نوع پیچ‌گوشتی‌ها بزرگ‌تر هستند و می‌توانند برای انجام کارهای پیچیده‌تر حرفه‌ای یا حتی کارهای خانگی مورداستفاده قرار بگیرد. برخی از افراد از اندازه‌های مختلف پیچ‌گوشتی شارژی برای انجام کارها استفاده می‌کنند.

دسته مناسب:

پیچ‌گوشتی‌های شارژی دارای انواع مختلفی از دسته‌ها هستند. اگر می‌خواهید پیچ‌گوشتی شارژی به‌راحتی در دست قرار بگیرد و دسته‌ای که چسبندگی بسیار خوبی داشته باشد باید دسته‌هایی که از باکیفیت‌ترین پلاستیک‌ها تهیه‌شده‌اند و بیشترین احساس راحتی را به دست می‌دهند و همچنین عمر بیشتری دارند انتخاب کنید. دسته‌های پلاستیکی گاهی اوقات می‌توانند از لرزش جلوگیری کنند.

ولتاژ:

پیچ‌گوشتی شارژی دارای مقدار ولتاژهای مختلفی هستند. چه ولتاژی مناسب است، به کاربرد استفاده‌ی آن بستگی دارد به‌عنوان‌مثال زمانی که کار شما با چوب است یک موتور کوچک و مقدار ولتاژ 3.8 مناسب انجام کار شما می‌باشد. اما اگر بخواهید با این ابزار کارهای سنگین انجام دهید از مدل‌های قدرتمندتر که حداقل 12 ولت دارند استفاده نمایید. اگر هرروز از پیچ‌گوشتی شارژی استفاده می‌کنید پس پیچ‌گوشتی انتخابی باید حداقل 18 ولت باشد. این قوی‌ترین موتوری است که می‌توانید داشته باشید و از آن روزانه به‌طور مداوم استفاده کنید.

باتری:

عمر باتری از مهم‌ترین چیزهایی است که به هنگام خرید پیچ‌گوشتی شارژی باید مدنظر گرفت. اگر از پیچ‌گوشتی شارژی به‌صورت گهگاهی استفاده می‌کنید پس عمر باتری مسئله مهمی نمی‌باشد اما اگر به‌صورت دائم از آن استفاده می‌کنید باتری مناسبی انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد.

سرعت:

پیچ‌گوشتی‌های شارژی با ولتاژ بالاتر معمولاً سریع‌تر از پیچ‌گوشتی با ولتاژ پایین‌تر هستند پس اگر بهره‌وری و سرعت در کار خود نیاز دارید از مدل‌های با ولتاژ بالا استفاده نمایید. برای کنترل بیشتر بر روی پیچ‌گوشتی شارژی می‌توانید از مدل‌های که سرعت پایین‌تری دارند استفاده نمایید.

راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی

ویژگی‌های پیچ‌گوشتی شارژی:

شکل پیش گوشتی شارژی:

پیچ‌گوشتی‌های شارژی به سه شکل تفنگی، مستقیم و ترکیبی از این دو حالت وجود دارند. پیچ‌گوشتی شارژی مستقیم دارای ساده‌ترین دسته است. مدل تفنگی بسیار مناسب برای انجام کار در مکان‌هایی که زاویه نامناسب و فضاهایی که امکان دسترسی به آن‌ها سخت می‌باشد استفاده می‌شود.

سرعت متغیر:

این نوع پیچ‌گوشتی شارژی مانند دریل برقی سرعتی متغیر به معنای کنترل بیشتر بر روی سرعت پیچ‌گوشتی شارژی می‌باشد. بنابراین قابلیت سرعت متغیر کنترل بیشتری در اختیار فرد قرار می‌دهد. یکی دیگر از مزایای این ویژگی، کمک به پیچ‌گوشتی شارژی برای سازگاری با انواع مواد و پیچ‌هایی است که می‌خواهید استفاده کنید می‌باشد.

گشتاور:

به نیروی چرخشی پیچ‌گوشتی شارژی گشتاور گفته می‌شود. گشتاور لغت بسیار کاربردی برای انواع مختلفی از ابزارها می‌باشد. با توجه به سایز پیچ‌ها نیاز به قدرت بیشتر برای باز یا بسته کردن خواهید داشت. گشتاور پایین بسیار مناسب جهت استفاده روزانه می‌باشد. هنگامی‌که شما کارهایی مانند بستن قطعات را انجام می‌دهید به نیروی گشتاور بالاتر انجام کارها را برای شما آسان‌تر می‌کند.

حرکت برعکس:

قابلیت حرکت برعکس بر روی پیچ‌گوشتی شارژی کاربر را قادر می‌سازد همان‌گونه که می‌توانید به‌راحتی پیچ‌ها را ببندید به همین سادگی نیز می‌توانید پیچ‌ها را بازکنید.

شارژ شدن سریع باتری:

باتری لیتیوم یونی دارای عمر طولانی‌مدت، قوی و قابلیت زود شارژ شدن را دارد و همچنین این نوع باتری‌ها بادوام‌تر و دارای عمر سه برابر بیشتری هستند. تعدادی از پیچ‌گوشتی‌های شارژی قابلیتی به نام شارژ شدن سریع دارند که قادر هستند در طول یک ساعت یا کمتر کاملاً شارژ شوند.

نور:

برخی از مدل‌های پیچ‌گوشتی شارژی دارای چراغ‌هایی هستند و البته برخی دیگر این ویژگی را ندارند. نور LED به کاربر در روشن شدن محیط کار کمک می‌کند. این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد که ببیند دقیقاً چه‌کاری را انجام می‌دهد.

ضمانت:

اکثر شرکت‌های تولیدکننده‌ی پیچ‌گوشتی شارژی ضمانت کالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و این اطمینان را به آن‌ها می‌دهند که ابزار خیلی خوبی تهیه‌کرده‌اید. همچنین ضمانت بازگشت کالا اطمینان بیشتری به کاربران می‌دهد تا در صورت نارضایتی از پیچ‌گوشتی شارژی یک مدل دیگر انتخاب کنند یا پول خود را پس بگیرند.

راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی

نگه‌داری باتری:

خرید باتری لیتیوم یونی

این باتری‌ها گران‌ترین مدل باتری در نوع خود هستند اما سبک‌تر، قوی‌تر و دارای عمر طولانی‌تر می‌باشند.

اجازه ندهید که شارژ باتری کاملاً تخلیه شود

اگر می‌خواهید این باتری عمر طولانی‌تری داشته باشد اجازه ندهید که شارژ باتری کاملاً تخلیه شود و هنگامی‌که شارژ آن به 20% درصد رسید آن را شارژ نمایید.

باتری را در دمای مناسب شارژ کنید

بااینکه بسیاری از افراد از این مسئله آگاهی ندارند اما درجه‌ی مناسب برای شارژ باتری وجود دارد. دمای 40۰ الی 80 درجه مناسب‌ترین حالت برای شارژ باتری می‌باشد. دمای بسیار سردتر یا گرم‌تر می‌تواند باعث تغییرات شیمیایی در باتری شما شود و از عمر آن بکاهد.

پیچ‌گوشتی شارژی با دو باتری تهیه نمایید

بسیاری از افراد از پیچ‌گوشتی شارژی به‌صورت مداوم استفاده می‌کنند می‌توانند دو باتری خریداری کنند. درحالی‌که از یک باتری استفاده می‌کنید باتری دیگر در حال شارژ شدن می‌باشد و به همین علت تأخیری در انجام پروژه‌هایتان به وجود نیاید.

 پیچ‌گوشتی شارژی یک ابزار بسیار ضروری می‌باشد که باعث می‌شود انجام کارها به‌راحتی انجام دهید. هنگامی‌که کاربر سریع‌تر، ایمن‌تر و دقیق‌تر پیچ‌ها را در جای خود قرار دهد، قطعاتی که به هم وصل می‌کنند بسیار مستحکم‌تر خواهند بود.

کاربرد پیچ گوشتی شارژی را در این لینک مطالعه نمایید.