راهنمای خرید میخکوب

هنگامی قصد کوبیدن میخی را داشته باشید، اکثر افراد بهترین ابزار برای انجام این کار را چکش معمولی می دانند. با کمک چکش های معمولی می توان هرگونه اشتباه در کوبیدن میخ را با قلاب انتهای دیگر آن تصحیح کرد. اما با این حال، هنگامی که شرایطی پیش آید که مجبور به کوبیدن میخ‌های بسیاری در مدت زمان کوتاه شوید، بدون شک به یک میخ کوب قدرتمند احتیاج خواهید داشت. یمیخ کوب های قدرتمند و با کیفیت قادر هستند روزانه هزاران میخ را به صورت محکم و درست در محل مورد نظر وارد کنند، این در حالی است که این ابزار به کمترین میزان نگهداری و مراقبت نیازمند خواهد بود. در ادامه راهنممای خرید این ابزار را ارائه داده ایم.

انواع میخ‌کوب ها:

دو نوع میخ کوب در بازار وجود دارد که از لحاظ مدل مخزن نگهداری میخ و نوع میخ مصرفی با یکدیگر متفاوت هستند.

میخ‌کوب مخزن ردیفی:

راهنمای خرید میخکوب

در این مدل میخ کوب از میخ‌هایی مرتب شده‌، و یا بوسیله نوارهای کاغذی، پلاستیکی، و یا سیم نازک در کنار یکدیگر نگه‌ داشته شده‌اند استفاده می شود. این میخ‌ها از یک نوار طولانی، بلند و باریک تشکیل شده اند که در درون یک مخزن مستطیلی شکل حرکت می‌کند. طول این نوارها از 20 الی 40 اینچ متغیر است.

میخ کوب سر گرد:

راهنمای خرید میخکوب

این مدل میخ کوب از حلقه‌هایی بلند و انعطاف‌پذیر و همچنین از میخ‌هایی که بوسیله سیم به یکدیگر متصل شده‌اند، تشکیل شده است. این میخ‌ها درون یک مخزن حلقه‌ای شکل بر روی میخ‌کوب نگهداری می‌شوند. مخزن‌های حلقه‌ای شکل این دستگاه ها قابلیت نگهداری حداکثر 300 میخ را به طور همزمان دارند.

کاربردهای میخ کوب:

هر یک از مدل‌های میخ کوب برای کار در شرایط مختلف مناسب هستند، برخی از آن ها برای استفاده در فضاهای کوچک و محکم و بعضی دیگر برای فضاهای بزرگ و کارهای سنگین‌تر مناسب هستند. میخ کوب هایی که قطعات بزرگ اشیاء را به یکدیگر متصل می‌کنند، جهت استفاده در کارهایی که نیازمند سرعت و قدرت بالا هستند، مناسب خواهد بود. میخ کوب هایی که دارای وزن سبکی هستند ابزار بسیار مناسبی برای ساخت مبلمان، کابینت، و همچنین کارهای آراسته‌سازی و مدل دهی هستند. منگنه‌ها، میخ‌کوب های مخصوص میخ‌های نازک، و پونز کوب‌ها نیز ابزارهای سبک وزنی مناسب هستند که برای کارهای ظریف مناسب طراحی شده‌اند. برخی از میخ کوب ها نیز به طور خاص برای کارگذاری قطعات بام طراحی و ساخته شده‌اند.

میخ کوب‌های بادی:

این نوع میخکوب ها رایج‌ترین میخ کوب هایی هستند که امکان دارد با آن روبرو شوید. میخ کوب‌ های بادی توسط فشار هوای تأمین شده توسط کمپرسورها به کار میفتند، بنابراین هنگامی که یک میخ از دستگاه به بیرون رانده می‌شود، درب سوپاپ مخصوص باز شده و سیلندر دستگاه از هوا پر می‌شود. پیستونی در این سیلندر وجود دارد که به سرعت به سمت پایین حرکت می‌کند، و بدین صورت میخ‌های مقابل خود را به سمت نوک میخ کوب هدایت می کند و در نهایت آن ها را به درون سطح مورد نظر می‌کوبد. این پیستون به طور کامل باز شده و بدین ترتیب هوای وارد شده از درون کمپرسور از مسیر خروجی دستگاه به بیرون راه می‌یابد. همزمان با بارگیری میخ بعدی، پیستون بار دیگر به عقب رفته و به وضعیت اولیه خود باز می‌گردد.

 

راهنمای خرید میخکوب


میخ کوب های بادی به یک منبع دائمی از هوای فشرده شده نیازمند است. بدین معنا که صرفاً به یک کمپرسور هوای خاص نیازمند نیست، بلکه تنها به یک منبع هوای فشرده نیاز دارد. جهت راه‌اندازی این دستگاه ها به فشار هوایی در یک محدوده خاص نیاز است که این مقدار بر حسب پوند بر اینچ مربع و یا psi محاسبه می‌شود. برای آنکه میخ کوب‌ها کارکرد صحیحی داشته باشند نیز باید حداقل حجم هوای مشخصی برای آن‌ها تأمین نمود. این حجم را می‌توان بر حسب فوت مکعب بر دقیقه و یا cfm اندازه گیری کرد. هنگامی که محدودیتی در شلنگ هوای مورد استفاده وجود داشته باشد، حجم و فشار هوای خروجی نیز کاهش می‌یابد. اگر از شلنگ ها در اندازه نامناسب استفاده شود، به عنوان مثال شلنگی که بسیار بلند بوده و یا رطوبت بسیاری در آن وجود داشته باشد، باعث می شود تا جریان هوای خروجی کاهش یافته و در نهایت به سایش و عملکرد ضعیف دستگاه منجر می‌شود.

انتخاب کمپرسور هوای مناسب:

همانظطور که در مطالب بالا اشاره کردیم مقادیر حاصل از اندازه‌گیری کمپرسور هوا بر حسب Psi و cfm می شود و باید بزرگتر مساوی مقدار مورد نیاز ابزار مصرفی شما باشد. اگر کمپرسور مورد نظر این نیازها را برآورده نسازد، میخ کوب عملکرد درستی نخواهد داشت. همچنین هنگامی که حجم هوای کافی وجود نداشته باشد، صرفاً افزایش فشار هوای خروجی از کمپرسور نیز قادر به برطرف کردن مشکل عملکرد دستگاه نخواهد بود.

راهنمای خرید میخکوب

میخ کوب گازی:

این نوع میخ کوب نیز عملکردی دقیقاً مشابه با عملکرد یک میخ‌کوب بادی دارد، تنها تفاوت این دو دستگاه در منبع انرژی مصرفی آن‌هاست. میخ کوب گازی با استفاده از کپسول های مخصوص انرژی مورد نیاز را تامین می کند. این نوع میخ‌کوب ها توسط هوای فشرده شروع به کار نمی کنند، در عوض برای راه‌اندازی آن‌ها از گاز قابل اشتعال استفاده می کنند تا از این طریق میخ‌ها به سطح مورد نظر کوبیده شوند. این گاز از یک محفظه آزاد تخلیه شده و سپس به درون جایگاه احتراق واقع در بالای پیستون تزریق می‌شود. شارژ الکتریکی موجود در باتری دستگاه نیز باعث اشتعال این گاز می شود و سپس احتراق رخ می‌دهد، بدین ترتیب پیستون حرکت کرده و میخ مورد نظر از درون دستگاه‌ پرتاب می‌شود. میخ کوب های بی‌سیم، دستگاهی کامل محسوب می‌شود که به ابزار کمکی و منبع قدرت نیازی ندارد، بنابراین هیچ‌گونه سیم و یا شلنگی به دستگاه متصل نمی‌شود.

میخ‌کوب‌های پرکاربرد قادرهستند به همان سرعت میخ کوب های بادی، میخ را به درون سطوح وارد کنند. هر چند این نوع میخ‌کوب ها به نسبت میخ کوب های بادی به تمیزکاری و مراقبت بیشتری نیازمند هستند، اما زمان آغاز به کار آن‌ها بسیار کوتاه خواهد بود. از آنجایی که این نوع از میخ کوب‌ها به شلنگ هوا احتیاج ندارند، برای سطوح سخت و دارای مانع بسیار مناسب هستند. همچنین این میخ‌کوب‌ها برای انجام کارهایی در حجم کم و نیز در مشاغلی که به زمان راه‌اندازی محدودی نیاز است، بسیار عالی هستند.

نکات مهم:

انتخاب مشخصات، سطح قدرت، و ظرفیت نگهداری میخ در ایین ابزارها با توجه به نیازهای کاربر همواره امری مهم و ضروری است. میخ‌کوب‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک به طریقی خاص به کوبیدن میخ بر روی سطوح مورد نظر می‌پردازند.

برخی از این ابزارها به یک گیره نگهدارنده مجهز هستند که این امکان را به کاربر می‌دهد تا از این طریق آن ها بر روی سطح مورد نظر ضربه زده و دو سطح را به یکدیگر متصل کنند. با هر ضربه این دستگاه ها یک میخ از آن ها خارج می‌شود. این مدل میخ کوب‌ها انتخاب مناسبی برای کارهای تولیدی به حساب می‌آیند.

برخی از این دستگاه ها، تنها با قرار دادن بر روی سطح مورد نظر و کشیدن ماشه فعال می‌شوند. البته کار با این نوع میخ کوب‌ها به کمی تمرین نیاز دارد تا کاربر به راحتی بتواند پیش از بلند کردن ابزار، دو سطح را بوسیله میخ به یکدیگر متصل کند.

برای کوبیدن میخ در کارهای ظریف، نیاز به ابزاری با یک عملکرد ساده دارید تا با هر بار کشیدن ماشه دستگاه یک میخ از آن بیرون بیاید. منگنه کوب بهترین نمونه این ابزارها است که خروج میخ از آن به همین سادگی اعمال می شود.

برخی از این دستگاه ها قدر به تنظیمات چندگانه هستند و کاربر با انتخاب آن ها و با توجه به شرایط کاری خود می تواند حالت خاصی از پرتاب میخ را انتخاب کند.

صفحات جهت‌دار اگزوز خروجی لین دستگاه ها به کاربر این امکان را می‌دهد تا اگزوز خروجی دستگاه را به محل مورد نظر خود هدایت کند. این انتخاب یک ویژگی بسیار ارزشمندی در هنگام کار در محیط‌های پر از گرد و خاک است. تنظیم بخشی از حفاظ‌ها با کمک ابزار انجام می‌شود، اما سایر حفاظ‌ها را می‌توان با دست تنظیم نمود.

راهنمای خرید میخکوب

نگهداری صحیح:

پاک کردن دستگاه میخ کوب، نگهداری از دستگاه را بسیار ساده‌تر می‌کند، زیرا در برخی مواقع میخ‌ها در فرایند میخ کوبی در هم فشرده می‌شوند. بنابراین بهتر است ابزاری را انتخاب کنید که دستگاه به راحتی با آن تمیز شود.

امکان تنظیم عمق باعث می‌شود تا کاربر بتواند عمق ورود میخ به درون سطوح را تغییر دهد. گاهی اوقات میخ کوب ها بسته به حالت تنظیم شده شان عمق ورودی، میخ‌ها را به صورت بیرون زده، هم‌سطح، و یا تا انتها به داخل سطح مورد نظر می‌کوبند.

هنگامی که کاربر دستکش به دست دارد، وجود گیره‌ (ماشه) های بزرگ در دستگاه، استفاده از این ابزار را برای او بسیار ساده‌تر خواهد می کند و راحتی بیشتری را برای او فراهم می‌آورد.

 وجود کیف مخصوص حمل برای این دستگاه و از ورود هر گونه آسیب به آن در حین نقل و انتقالات جلوگیری می‌کند و بنابراین داشتن کیف نگهداری از آن را ساده‌تر می کند.

محکم بستن اتصالات و رابط‌های ورودی هوا به دستگاه، امکان پیچ‌خوردگی اتصالات و تجمع هوا در دستگاه را کاهش می‌دهد و بدین صورت ورود هوای مجدد به آن را بسیار ساده‌تر کرده و مشکل جابجایی شلنگ هوا را نیز برطرف می‌سازد.

وسایل و حفاظ‌های نگهدارنده، اجزای دستگاه میخ کوب را از آسیب‌دیدگی حفظ می کند و سلامت کاربر را در برابر ضایعات پرتابی از سطح کار تضمین می‌نماید. از آنجایی که این وسایل ایمنی ممکن است در صورت استفاده طولانی مدت ساییده شوند، بنابراین بهتر است به دنبال حفاظ‌های نگهدارنده‌ای باشید که به راحتی قابل جایگزینی باشند.

مخزن‌های مخصوصی که پس از پرتاب یک میخ، میخ دیگری در آن جایگزین می‌شود، بارگذاری میخ را بسیار ساده‌تر می‌سازد. بارگذاری سریع و آسان میخ همواره مسئله مهمی است.