انواع سوزن منگنه

سوزن‌های منگنه قطعات فلزی هستند که دو طرف آن‌ها با زاویه‌ی 90 درجه خم‌شده و درون دستگاه‌های منگنه قرار می‌گیرند. این سوزن‌ها از مفتول فولادی باضخامت زیر 1 میلی‌متر ساخته می‌شود و سپس بر روی آن‌ها مس آبکاری می‌کند. البته برخی از سوزن‌ها با روی نیز ساخته می‌شوند. این نوع سوزن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس جنس و ابعاد قطعات مورداستفاده قرار می‌گیرند. سوزن‌های منگنه در دستگاه‌های منگنه کوب و منگنه زن برای اتصال قطعات مختلف و با جنس‌های متفاوت استفاده می‌شوند که این سوزن‌ها برای تمام دستگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این سوزن‌ها را می‌توان برای اتصال قطعات چوب، پارچه، چرم و ... به یکدیگر و یا به دیوارهای چوبی و صفحات چوبی استفاده کرد.

سوزن منگنه وی:

کاربرد این نوع سوزن برای اتصال 45 درجه‌ای قاب عکس است و شکل ظاهری این نوع سوزن‌ها شبیه به حرف V انگلیسی می‌باشد.

سوزن منگنه ته گرد:

این سوزن‌ها از جنس فولاد می‌باشند و ته گرد هستند که برای اتصال دو الی 3 برگ کاغذ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

میخ پلاک:

این نوع میخ‌ها تخت و مستطیلی شکل هستند که برای پشت قاب و نگه‌داری صفحه‌ی پشتی قاب استفاده می‌شود که دارای اشکال متفاوتی نیز است.

میخ‌ها نیز از دیگر قطعاتی هستند که برای اتصال دو قطعه استفاده می‌شوند. میخ‌ها یک قطعه فولادی هستند که با یکسر به شکل‌های مختلف هستند.

میخ شانه‌ای:

به تعداد میخی گفته می‌شود که با چسب‌های مخصوص در یک ردیف به یکدیگر متصل می‌شوند و به‌راحتی از یکدیگر جدا می‌شوند. این نوع میخ‌ها را با استاندارد گیج معرفی می‌کنند.

معرفی انواع میخ:

میخ اسکا یا میخ گیج 18، میخ تی ان یا میخ گیج 14 و میخ تی پو یا میخ گیج 16.

این سه مدل میخ‌ها ظاهری یک‌شکل دارند اما ازنظر ابعاد سر با یکدیگر متفاوت هستند. طول ابعاد سر در میخ اسکا 1.9 میلی‌متر. میخ تی ان 5.5 میلی‌متر و میخ تی پو 2.7 میلی‌متر می‌باشد.

ضخامت مفتول ساق نیز در این نوع میخ‌ها متفاوت است بدین معنی که میخ اسکا کم‌ترین ضخامت و میخ تی ان بیش‌ترین ضخامت را دارا می‌باشد. اتصالاتی که توسط میخ تی ان صورت می‌گیرد محکم‌تر از دیگر اتصالات است و استحکام یخ اسکا کم می‌باشد.

میخ دوپایه:

این نوع میخ شبیه به منگنه می‌باشد اما دارای پایه‌های بلندتری است.

میخ نواری:

نوعی میخ با سرگرد هستند که با مفتول‌هایی از جنس مس، همانند تسمه به یکدیگر متصل هستند و نوارها به دایره بر دور یک مرکز می‌پیچند و در خشاب دستگاه قرار می‌گیرند.

میخ پالت:

یک نوع میخ معمولی می‌باشد که تنها مورداستفاده ماشین‌های پالت سازی است و دارای گیج‌ها و شکل ساقه‌ای متفاوتی است. همچنین دارای انواع مختلفی مانند میخ نواری ساده، الماسی و دنده‌ای است.