luvtd انواع صفحه سنگ ساب و برش

صفحه سنگ‌ها، صفحه‌هایی هستند که کاربرد آن‌ها برای برش و سایش در صنایع مختلف می‌باشد. دانه‌هایی که دربرش و سایش ایجاد می‌شوند نقش بسیار مهمی دارند و در تمام سطح صفحه سنگ‌ها پخش می‌شوند. از صفحه سنگ‌های برش برای سنگ و فرز استفاده می‌شود. سنگ‌های ساب برای ساب آهن استفاده می‌شود، صفحه‌های برش پروفیل برای برش ورق‌ها و لوله‌های پروفیل کاربرد دارند.

luvtd انواع صفحه سنگ ساب و برش

کاربرد صفحه سنگ‌های برش برای برش دادن فلزات و سنگ‌ها است که در دو سایز استاندارد مینی و بزرگ در بازار وجود دارد این نوع صفحه‌ها در کارهای ساختمانی مانند: شکل‌دهی، بریدن میلگرد و نرده‌ها و غیره استفاده می‌شود.

luvtd انواع صفحه سنگ ساب و برش

از سنگ‌ساب‌ها برای سایش و شکل‌دهی قطعات در جنس‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد که در سایزهای مینی و بزرگ می‌باشد، از این نوع سنگ‌ها برای شکل‌دهی به گرانیت و لبه‌های سنگ ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال در اتصالات فلزی مانند سازه‌ها و جوشکاری‌ها، برآمدگی‌هایی به وجود می‌آید که باید توسط این سنگ‌ساب‌ها از بین بروند. سنگ‌ساب‌ها قابلیت تیز کردن چاقو و انواع تیغه‌ها و سنباده‌های فلزی را دارد.

انواع صفحه سنگ ساب و برش

صفحه سنگ الماسه به شکل پره می‌باشد. کاربرد این صفحه سنگ‌ها برای برداشتن بخشی از بتن و بلوک‌های سیمانی، است. پره‌های صفحه و فواصل بین پره‌ها باعث می‌شود تا دستگاه فرز سرعت بالایی داشته باشد. این نوع صفحه‌ها عملی چکش مانند دارد و در قطعه برش یا شیار ایجاد می‌کند.

انواع صفحه سنگ ساب و برش

صفحه یا فرچه سیمی:

از این صفحه‌ها برای زنگار برداری و صیقلی کردن سطوح مورداستفاده قرار می‌گیرد.

صفحه سنگ‌های برش و ساب بر اساس تراکم دانه‌های موجود شماره‌گذاری می‌شوند که شماره‌های پایین 10،16،24 زبر بودن سطح را به نمایش می‌گذارند و شماره‌های 70،100،180 نر هستند، از این نمونه برای کارهای ظریف و نرم استفاده می‌شود.

این صفحه‌های ساب و برش باید در برابر سایش، خوردگی، ضربه و حرارت مقاوم باشند.

هنگامی‌که صفحه دچار استهلاک شود باید آن‌ها را تعویض نمود و باید برای تعویض دستگاه را از برق کشید و با استفاده از آچار معمولی، مهره زیرا صفحه را ثابت نگه داشت. آچار دیگری درون دستگاه وجود دارد که چنگال مانند است و درون سوراخ‌های مهره بین دستگاه و صفحه قرار دهید و در جهت فلش بر روی دستگاه بچرخانید. در تمامی جعبه فرزها، این آچار قرار دارد، اما اگر آچار را به همراه نداشته‌اید می‌توانید از انبردست برای ثابت نگه‌داشتن مهره استفاده کرد. پیچ‌گوشتی را درون یکی از سوراخ خای مهره قرار دهید و خلاف چرخش صفحه آن را بچرخانید تا صفحه آزاد شود.

نکات ایمنی در هنگام کار با صفحه سنگ برش:

  • نباید در زیر سطح برش هنگام کار وسیله‌ای قرار داشته باشد.
  • اگر در هنگام کار دستگاه به‌درستی برش انجام ندهد باید صفحه را بیرون کشید تاکمی خنک شود.
  • اطمینان پیدا کنید که سیم دستگاه فرز در مسیر برش قرار نگیرد.

در این لینک نحوه ی استفاده از سنگ ساب را ارائه داده ایم.