گاهی اوقات در مکانی و جایی قرارگرفته‌ایم که نیاز به باز کردن پیچی است اما در آن لحظه پیچ‌گوشتی در دسترس ما نمی‌باشد. در چنین مواقعی راه‌کارهایی و یا بهتر است بگوییم جایگزین‌هایی برای پیچ‌گوشتی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

جایگزین پیچ‌گوشتی برای پیچ‌های چهارسو:

بهترین جایگزین‌ها برای پیچ گوشتی کدام است

این نوع پیچ‌ها دارای دو شیار است که یکدیگر را قطع می‌کنند و از پرمصرف‌ترین نوع پیچ‌ها هستند که برای باز و بسته کردن آن‌ها با روش‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم باید دقت لازم را داشته باشید تا لبه‌های این شیارها کج نشوند و یا نشکند زیرا در این صورت دیگر با هیچ پی گوشتی باز نمی‌شود.

پیچ‌گوشتی تخت:

اگر پیچ‌گوشتی تخت در اطرافتان قرار دارد می‌توانید آن را دریکی از شیارهای پیچ قرار دهید. پس از اطمینان اینکه در جای خود محکم قرارگرفته است آن را بچرخانید و پیچ را بازکنید و دقت داشته باشید که پیچ‌گوشتی درجایی خود قرارگرفته باشد تا به شیارهای پیچ آسیب نرساند.

کارد میوه‌خوری:

می‌توانید برای باز کردن پیچ از کارد میوه‌خوری محکم استفاده کنید.

سکه:

می‌توانید از سکه‌های ظریف برای باز کردن پیچ‌های بزرگ استفاده کنید.

اره:
سطح صاف اره را درون شیار پیچ قرار دهید و اطراف اره را با پارچه و یا انبردست محکم بگیرید و سپس اره را بچرخانید تا پیچ باز شود.

سی دی:
اگر پیچ محکم بسته نشده باشد می‌توانید برای باز کردن آن سی دی کمک بگیرید.

مسواک:
ته مسواک و یا یک شیء پلاستیکی مانند مسواک را گرم‌کنید تا صاف نرم شود و سپس در همان حالتی که پلاستیک نرم است آن را روی پیچ گذاشته و محکم فشار دهید تا درون شیارها به‌خوبی جای بگیرد، پس از سرد و سفت شدن پلاستیک، آن را بچرخانید تا پیچ باز شود، به این نکته توجه داشته باشید که این روش برای پیچ‌های شل مناسب است.

 

مشاهده انواع پیچ گوشتی 

 

جایگزین پیچ‌گوشتی برای پیچ‌های تخت:

بهترین جایگزین‌ها برای پیچ گوشتی کدام است

 پیچ‌های تخت دارای 1 شیار می‌باشند و برای باز کردن این نوع پیچ‌ها به همان ابزارها و وسایلی که برای پیچ‌های چهارسو استفاده‌شده است، نیازمند هستیم. بنابراین روش‌های موردنیاز برای پیچ‌های تخت عبارت‌اند از:

سکه، کارد میوه‌خوری، انبردست،

استفاده از کارت‌های محکم پلاستیکی مانند کارت‌بانکی، مترو، کارت ویزیت و ...

انتهای تیوپ‌های خمیردندان و یا جعبه‌های کرم‌های تیوپی.

جایگزین کردن پیچ‌گوشتی برای باز کردن پیچ‌های کوچک:

باز کردن پیچ‌های کوچک بسیار سخت‌تر از دیگر پیچ‌ها می‌باشد و برای باز کردن این نوع پیچ‌ها باید از پیچ‌گوشتی‌های مخصوصی استفاده کرد. بنابراین باید برای جایگزین کردن پیچ‌گوشتی مناسب دقت بسیار داشت.

برای باز کردن این نوع پیچ‌ها می‌توان از ابزارهایی مانند:

چاقوی تیز، نوک قیچی، سر لبه‌ی موچین، گوشه‌ی تیز کارت محکم پلاستیک و گوشه‌ی تیز یک خط کش.

به‌هرحال برای استفاده از این روش‌ها باید مراقب باشید تا به دستتان و یا به ابزارهایتان آسیبی وارد نشود.

 

مشاهده انواع پیچ گوشتی