نحوه ی تمیز کردن مته

تمیز کردن مته‌کاری بسیار مهم و مفید برای نظافت کارگاه است، همچنین قطعات ساخته‌شده توسط شمارا باکیفیت‌تر می‌کند. در این مطلب نحوه‌ی تمیز کردن مته و به‌خصوص سر مته را به شما آموزش می‌دهیم.

تیز کردن مته راهی برای افزایش عمر این ابزارها است. برای تمیز کردن مته‌های پیچ‌خورده نیاز به برس سیمی برنجی کوچک است. برس های سیمی کوچک می‌توانند به‌خوبی درون شیارهای مارپیچ را تمیز کنند.

اگر بخواهید به‌طور حرفه‌ای کارکنید باید هر بار پس از اتمام کار با مته آن را با برس سیمی تمیز نموده و همچنین با یک روانکار خشک 3 در 1 آن را پوشش دهید. اجازه دهید تا روانکاو مدتی بر روی مته بماند و خشک شود.

سپس با استفاده از یک حوله‌ی کاغذی روانکارهایی را که بیش‌ازحد بر روی مته به‌جای مانده است از بین ببرید، بدین‌صورت که مته را به جهت مارپیچ بر روی حوله کاغذی بچرخانید و با فشار دادن ناخن‌های خود در درون مته فشار دهید تا حوله‌های کاغذی، روانکارهای باقیمانده را به خود جذب کنند و مته تمیز شود.

روانکارها معمولاً موادی مشتعل شونده هستند و این امکان رادارند که به‌خودی‌خود آتش بگیرند، در هنگام کار کردن اجازه دهید تا روانکارها از روی حوله تبخیر شوند، می‌توانید پس از اتمام کار حوله کاغذی را سوزانده و یا آن را قبل از دور انداخت درون آب قرار دهید. این را به یاد داشته باشید که حوله‌های کاغذی را نباید به‌صورت عادی درون کیسه‌های زباله بیندازید.