ابزار همه کاره ماتریس چیست

ابزار همه‌کاره شرکت بلک اند دکر که بانام ماتریس در بازار شناخته‌شده است دارای سیستم ماژولار می‌باشد که به کاربر اجازه می‌دهد تا چندین ابزار مختلف را به محرک وصل کند و به نحوی کار خود را انجام خواهید داد که انگار هرکدام از این ابزارها را به‌طور جداگانه خریداری کرده‌اید و استفاده می‌کنید.

این دستگاه علاوه برداشتن سیستم دریل کاری به‌طور پیش‌فرض، ماژول‌هایی را به همراه دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پیچ‌گوشتی ضربه‌ای:

ابزار همه کاره ماتریس چیست

این وسیله بدون ضربه زدن به دست قابلیت بستن پیچ‌های بزرگ و دریل کاری با گشتاور زیاد را دارد و به دلیل طراحی کم‌حجم، کنترل کاربر در اماکن کم جا را زیاد می‌کند و دارای سرعت متنوعی است که باعث می‌شود تا کیفیت کار شما بالاتر رود.

فرز همه‌کاره:

ابزار همه کاره ماتریس چیست

از توانایی این ابزار انجام سنباده کاری، کاردک زنی و تراشیدن است که می‌توان به‌راحتی در منزل انجام داد. همچنین این ابزار دارای اهرم تعویض آسان است که بدون نیاز به آچار تیغه‌های آن عوض می‌شود. ابزارهای جانبی بلک اند دکر را می‌توان در کارهایی مانند بریدن دیوار گچی کاذب، بریدن آهن، پلاستیک و کامپوزیت انجام داد.

اره عمود بر:

ابزار همه کاره ماتریس چیست

این وسیله با تنوع در سرعت، باعث دقت و کنترل بیشتر در انواع برش‌ها می‌شود، به‌راحتی و بدون آچار می‌توان تیغه‌ی آن را تعویض نمود. به دلیل طراحی فشرده و کوچکی که دارد کنترل کار در مکان‌های کم جا را بالا می‌برد. تیغه‌هایی که به شکل U و T هستند را قبول می‌کند. طول کورس یا میزان جابجایی تیغه نیم اینچ می‌باشد.

سنباده لرزان:

ابزار همه کاره ماتریس چیست

این ابزار دارای طراحی کوچک و جمع‌وجوری است و برای استفاده در مکان‌های کم جا بسیار مناسب است. در کارهایی نظیر سنباده‌زنی نهایی، رنگ بری، فرچه زنی، پرداخت‌کاری منعطف پذیر است. دارای مکانیزم ساده‌ای برای نصب آسان کاغذ سنباده است و به‌راحتی قابل تعویض است.

اره گردبر مینی:

ابزار همه کاره ماتریس چیست

این ابزار دارای کارایی پرقدرتی در هنگام کار با تخته 3 لایه قاب‌سازی و حصارکشی است. با طراحی سبک و فشرده‌ای که دارد باعث می‌شود تا به‌راحتی کار را انجام داد. قفل شفت آن به کاربر کمک می‌کند تا با یک آچار صفحه به‌راحتی تعویض شود. عمق برش این ابزارها در حدود 2 سانتی‌متر است.

اور فرز:

ابزار همه کاره ماتریس چیست

کارایی این اور فرز دارای قدرتی زیاد برای تراش چوب، لبه سازی چوب و همچنین ساخت دکور و نصب لولا، است. قفل شفت موجود در آن باعث می‌شود تا مته به‌راحتی با یک آچار تعویض شود.

اره افقی بر:

ابزار همه کاره ماتریس چیست

مکانیزه گیره‌ای که این ابزار دارد باعث می‌شود تا تیغه به‌راحتی تعویض شود. طراحی فشرده و کوچک این ابزار قابلیت استفاده توسط یکدست را به کاربر می‌دهد و همچنین کنترل کار را در مکان‌هایی که کمبود جادارند بالا می‌برد. دستگیره ‌این ابزار دارای وضعیت‌های متنوعی است که کنترل و آسودگی را به همراه دارد. کاربرد این وسیله برای تخریب سبک، بریدن میخ، بریدن تکه چوب و بریدن شاخه‌ها است. طول کورس این دستگاه 7/8 اینچ بوده و از تیغه‌ی معمول 6 اینچی استفاده می‌کند. قابلیت تنظیم استفاده از قسمت‌های مختلف تیغه به تعادل در کار و تماس مداوم باکار و همچنین تنظیم نفوذ دربرش می‌شود.

شمشاد زن:

ابزار همه کاره ماتریس چیست

این ابزار برای انجام کارهایی نظیر: تراشیدن مجسمه و سرشاخه زدن مناسب است. تیغه‌ی آن بدون آچار تعویض می‌شود و دارای قفل ایمنی نیز است. تیغه‌های آن دارای پهنایی معادل 4 الی 6 اینچ دارد و به دریل 20 ولتی متصل می‌شود.

تلمبه‌ی باد:

ابزار همه کاره ماتریس چیست

این تلمبه با بیشینه فشار 100 پاسکال قابلیت باد کردن تایر ماشین و دوچرخه، اسباب‌بازی‌های استخر و ... را دارد. طول شلنگ آن حدود 14 اینچ بوده و فشار باد آن 80 پاسکال است.