اسکوتر برقی چیست

در گذشته، نسل اسکیت یکی از پرطرفدارترین و هیجان‌انگیزترین وسیله ورزشی بود و با توجه به مشکلاتی که داشت از لحاظ آموزشی باید تحت نظر یک مربی کار با این وسایل را آموزش می دید. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌های جدیدی از نسل اسکیت طراحی شده است که آن‌ها را بانام اسمارت اسکوتر، اسمارت بالانسرو، اسکوتر هوشمند یا برقی می شناسند.

اسکوتر برقی دستگاهی است که به وسیله برق شارژ می‌شود و همچنین با وجود چرخ‌هایی که به‌موازات هم قرار دارند و با داشتن تعادلی مناسب روی بدن خود این دستگاه روی زمین حرکت می‌کند. در واقع تعادلی که این اسکوترها دارند به‌وسیله‌ی پاهای شما برقرار است.

این نوع اسکوترها در سال 2014 مورد استفاده افراد در کشور چین بوده است و از سال 2015 مردم در کشور آمریکا از آن‌ها استفاده می کرند.

مشخصات کلی در اسکوتر برقی:

این نوع اسکوترها دسته‌بندی خاصی ندارند و فقط بر روی اندازه چرخ‌هایشان طبقه‌بندی می‌شوند. قطر لاستیک‌های اسکوتر هوشمند از 6 اینچ در بازار وجود دارد تا 10 اینچ. البته نوع 6 و 8 اینچ این اسکوترها در بازار بیشتر از نوع دیگر است. هر چه قطر لاستیک‌های اسکوتر بیشتر باشد فاصله شما تا زمین بیشتر می‌شود و همچنین از سرعت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود و کمتر به موانع روی زمین‌گیر خواهد کرد.

اسکوتر هوشمند چیست

نکاتی در مورد اسکوترهای هوشمند:

_ نوع باتری این اسکوترها از جنس لیتیوم یون است که قابل شارژ نیز است.

_ این نوع اسکوترها دارای شارژری می‌باشد که یکسر آن به برق شهری و یکسر دیگر آن به سوکت شارژ اسکوتر وصل می‌شود تا باتری را شارژ کند.

_ باتری اسکوترهای هوشمند درون آن‌ها تعبیه‌شده است و اگر باتری آن خراب شود باید برای تعمیر کردن آن به یک متخصص رجوع کنید.

_ باتری‌ها مهم‌ترین مسئله موجود در اسکوترها هستند.

_ اسکوترهای هوشمند دارای یک پورت شارژ، دکمه پاور (خاموش روشن کردن)، چراغ‌های LED برای تزئین و همچنین دارای نشان‌دهنده وضعیت باتری است.

_ اسکوترهای برقی می‌توانند تا وزن 120 کیلوگرم را تحمل کنند.

_ بیشترین سرعتی که اسکوترهای هوشمند دارند در حدود 20 کیلومتر در ساعت است.

_ اسکوترهای هوشمند دارای وزنی حدود 10 کیلوگرم می باشند.

_بعضی از اسکوترها دارای بلوتوث، اسپیکر هستند.

اسکوتر هوشمند چیست

بهترین مارک اسکوترهای هوشمند:

Airboard,Cyboard,Esway,Oxboard,Swagway,Soarboard,Futurefoot

مشکلات رایج اسکوتر برقی:

_ از آن‌ها روی فرش، چمن و اصولاً جاهایی که سطح پرزدار دارند نباید استفاده کرد زیرا موترهای آن‌ها آسیب می‌بیند.

_ ضربه خوردن به اسکوتر باعث خرابی موتور آن‌ها می‌شود.

_ در هنگام شارژ کردن اسکوتر باید دقت کرد تا اسکوتر شارژ شد آن را بلافاصله از برق کشید.

اسکوتر برقی چیست

بوردهای اسکوتر هوشمند:

اسکوترها معمولاً دارای دو بورد هستند که برای هر لاستیک مورداستفاده قرار می‌گیرند، این بوردها مستقیماً به باتری متصل می‌شوند و دلیل آتش گرفتن برخی از باتری‌ها متصل بودن بورد به باتری است.

اسکوترهای هوشمندی که دارای 3 بورد هستند، دو بورد آن برای تعادل و یک بورد دیگر آن‌، بورد اصلی است برای پردازش و تغذیه در نظر گرفته‌شده است اسکوترهای سه بوردی قیمت بیشتری از اسکوترهای دو بوردی دارند.