آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که ماشین لباسشویی‌هایی که درگذشته وجود داشتند به چه صورت بوده و چگونه تولیدشده‌اند که باعث شده امروزه به‌صورت یکی از وسایل ضروری در منازل مورداستفاده قرار گیرد. در دیرباز مردم برای تمیز کردن و شستن لباس‌هایشان آن‌ها را درون کیسه قرار داده و پشت کشتی‌ها می‌بستند و بدین ترتیب آب از جداره‌های لباس عبور کرده و باعث تمیز شدن آن‌ها می‌شده است.

اولین لباسشویی:

تاریخچه لباسشویی

در سال 1767 میلادی شخصی بنام کریستین شافر که اهل آلمان بوده است اولین ماشین لباسشویی را اختراع کرد. طرحی که او ارائه داده بود یک محفظه چوبی شستشو بود که وقتی کاربران دسته روی آن را می‌چرخاندند تخته چوبی روی لباس‌ها حرکت می‌کرد و باعث می‌شد که آن لباس‌ها تمیز شوند. اما این مدل لباسشویی هیچ‌گاه به تولید زیاد نرسید.

ویلیام بلک استون که یک بازرگان و تولیدکننده ذرت اهل ایندیانا بود در سال 1874 برای تولد همسرش ماشینی را طراحی کرد که کثیفی روی لباس‌ها را از بین می‌برد. این دستگاه دارای یک تغار چوبی بود که درون آن‌یک تکه چوب تخت با شش میخ چوبی کوچک قرار داشت و همچنین یک دسته داشت که آن‌ها را به جلو و عقب حرکت می‌داد.

در سال 1900 میلادی میخ‌های فلزی جایگزینی شد برای میخ‌های چوبی، همچنین در سال 1960 موتور الکتریکی بر روی این دستگاه نصب گردید که هم دارای دسته چرخنده و زیر آن چرخ لنگر بود.

شرکت می تگ دستگاهی را در سال 1922 میلادی به بازار عرضه کرد که به‌جای کشیدن لباس در آب، لباس‌ها را با فشار آب و هم زدن تمیز کند. در همین سال بود که ماشین لباسشویی‌های فلزی نیز به بازار عرضه شد که هم ایمن‌تر و کارآمدتر بود.

تاریخچه لباسشویی

شرکت می تگ نتوانست در طی سال‌ها با دیگر شرکت‌های تولیدکننده ماشین لباس‌شویی رقابت کند به همین دلیل اعلام ورشکستگی کرد.

اولین نسل ماشین‌های لباسشویی که شرکت می تگ در سال 1927 میلادی برای مصرف‌کنندگان خانگی تولید کرد را می‌توانید در این عکس ببینید.

تاریخچه لباسشویی

جان دبلیو چامبرلین که در شرکت هوایی بندیکس کار می‌کرد در اوایل دهه 1930 ماشین لباسشویی را اختراع کرد که در یک‌زمان علاوه بر شستشوی لباس‌ها، آن‌ها را آب می‌کشید و همچنین آب اضافه را از لباس‌ها خارج می‌کرد.

تاریخچه لباسشویی

در سال 1947 ماشین‌های لباسشویی اوتومات توسط شرکت 1900،نیای شرکت ویرل پول بود به بازار معرفی شد. از سال 1953 تا به امروز ماشین‌های لباسشویی یکی از وسایل ضروری در منازل به شمار می‌آید و کماکان در حال توسعه و همچنین اضافه شدن دکمه هایی برای شستشوی انواع لباس ها، است.