تزیین دیوار

آیا تابه‌حال شده به دیوارهای منزلتان نگاه بیندازید و به خودتان بگویید چرا دیوارها خالی و کسل‌کننده هستند و دوست دارید یک تغییراتی روی دیوارها بدید اما اگر بخواهید رنگ کنید و یا طراحی را استخدام کنید که دیوارها را طراحی کند بسیار هزینه‌بر می‌شود. در این مطلب ما به شما آموزش می‌دهیم با وسایل ساده می‌توانید دیوارهای خانه را به‌راحتی تزیین کنید.

برای تزیین دیوارها باید سبک خانه را نیز در نظر داشت به‌عنوان‌مثال اگر خانه‌ای در سبک سنتی دارید نمی‌توانید از وسایل مدرن برای تزیین استفاده کنید. رنگ دیوارها و همچنین وسایل دکوری که در خانه وجود نکته دیگری است که باید برای تزیین دیوارها به آن توجه کنید. اگر خانه‌تان بسیار شلوغ است از وسایل تزیینی ساده استفاده کنید و برعکس اگر خانه‌ی بسیار ساده‌ای دارید از وسایل تزیینی شلوغ استفاده کنید.

ایده اول:

با استفاده از لوله‌های دستمال‌کاغذی می‌توانید آذین‌های سه‌بعدی طراحی کنید. لوله‌ها را به‌صورت استوانه‌ای کوتاه درآورید و با توجه به طرحی که می‌خواهید آن‌ها را تاکرده، می‌توانید این مقواها را رنگ‌آمیزی کنید و اگر رنگ در منزل نداشتن رنگ این مقواها خود به‌تنهایی جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد.

تزیین دیوار

ایده دوم:

استفاده از کاغذهای شیرینی و ورقه‌های کنفی در سایزهای مختلف است که می‌توانید برای تزیین و به شکل‌های مختلف روی دیوار بچسبانید و همچنین می‌توانید از پونزهای رنگی هم برای چسباندن آن‌ها استفاده کنید.

تزیین دیوار

ایده سوم:

در این ایده می‌توانید از سطل‌های ماست کمک بگیرید، بعد از خوردن ماست‌ها ظرف آن را تمیز بشویید و بعد سر آن ظرف را درون رنگ قرار دهید سپس روی دیوارها طراحی کنید با این کار طرحی دایره‌وار اما توخالی روی دیوار نقش می‌بندد.

تزیین دیوار

ایده چهارم:

تزیین دیوار با استفاده از طرح پروانه می‌توانید پروانه‌ها را در سایزها و طرح‌های مختلف روی مقواهای رنگی بکشید و سپس روی دیواری که مدنظرتان است با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تزیین کنید.

تزیین دیوار

ایده پنجم:

با استفاده از پارچه‌های قاب شده می‌توانید دیواری زیبا با طرح‌های مختلف و طیف‌های مختلف رنگی داشته باشید.

تزیین دیوار

ایده ششم:

با استفاده از کاغذ رنگی‌های قرمز دیواری از عشق برای خود بسازید. قلب‌ها را در اندازه‌های مختلف روی کاغذها بکشید و برای سه‌بعدی نشان دادن آن‌ها را تا بزنید و قلب‌ها را با پونز به دیوار وصل کنید و یا می‌توانید قلب‌ها را دور قاب عکس‌ها و یا آینه‌ها قرار دهید.

تزیین دیوار

ایده هفتم:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تزیین دیوار استفاده از غلتک‌های طرح دار است. می‌توانید هر طرحی که مدنظرتان است را انتخاب کنید و بارنگی که مناسب با آرایه‌گری منزلتان است دیوارها را از سادگی دربیاورید.

تزیین دیوار با وسایل ساده

ایده هشتم:

استفاده از استنسیل ها یکی دیگر از گزینه هایی می‌باشد که هم مقرون‌به‌صرفه است و هم در طرح‌های مختلف در بازار موجود است و همچنین می‌توانید طرحی که خودتان مدنظر دارید را روی تلق دربیاورید و برای زدن طرح روی دیوار استفاده کنید.

تزیین دیوار با وسایل ساده

ایده نهم:

اگر به طرح‌های بشقاب‌های قدیمی علاقه دارید می‌توانید از آن بشقاب‌ها برای تزیین دیوار آشپزخانه و یا اتاق پذیرایی استفاده کنید.

تزیین دیوار با وسایل ساده

ایده دهم:

استفاده از نوارهای پهن و باریک برای تزیین دیوارها هم یکی از آسان‌ترین روشی است که می‌توانید برای تزیین دیوارها استفاده کنید.

تزیین دیوار با وسایل ساده

ایده یازدهم:

استفاده از تعدادی آینه در طرح‌ها و سایزهای مختلف بر روی دیوار سفید می‌تواند آن دیوار را از یکنواختی درآورد و همچنین حس بزرگ‌تر بودن محیط را به دیگران القا کند.

تزیین دیوار با وسایل ساده