چکش تخریب چیست

چکش تخریب (demolation-hammer) از بزرگ‌ترین ابزار برقی دستی برای تخریب است، ابزاری سنگین و قدرتمندی می‌باشد که می‌تواند عملیات تخریب انواع آسفالت، دیواره‌های بتنی و سنگ‌های سخت و غیره را انجام دهد.

این ابزار برای افرادی که کار ساخت‌وساز انجام می‌دهند یک ابزار مهم به شمار می‌آید. ابزارهای متفاوتی برای انواع کارها در بازار موجود است. به‌عنوان‌مثال: چکش ساده که برای تخریب محیط‌هایی که سخت و سفت نیستند مورداستفاده قرار می‌گیرند، نوع دیگر آن چکش‌ها، تخریب‌های تخریبی است که به آن چکش تخریب صنعت نیز می‌گویند و مورداستفاده کارهای سنگین و سرسخت قرار می‌گیرد و همچنین سرعت ضربات وارده قابل تنظیم می‌باشد.

چکش تخریب بهترین وسیله‌ای است که می‌توان برای نصب پنجره بر روی دیوار بتنی از آن استفاده کرد و به‌واسطه‌ی قدرتی که دارد باعث می‌شود کار بدون عیب و نقص انجام‌شده و یک حفاری مناسب صورت پذیرد.

چکش‌های تخریب دارای یک دسته‌ی بلند و بدنه‌ی سنگین هستند و شخص کاربر می‌تواند با استفاده از این دستگاه نیروی زیادی را به محل تخریب وارد کرده تا عملیات تخریب با بهترین کیفیت انجام شود.

از این چکش‌ها تنها برای تخریب استفاده می‌شود که این فرایند توسط ضربات وارده از سوی چکش تخریب صورت می‌گیرد. قدرت این چکش‌ها بر پایه‌ی تعداد ضربات در دقیقه می‌باشد و همچنین بر اساس وزن این دستگاه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند.

 انواع چکش ازنظر نوع کاربرد آن‌ها:

_ چکش‌های پتکی و گوه‌ای.

_ چکش سر تیز.

_ چکش ساچمه‌ای.

_ چکش میخ دار.

عکس

نکات ایمنی در استفاده از چکش‌های تخریبی:

- در هنگام کار از چکمه‌های مخصوص کار سنگین استفاده کنید، این چکمه‌ها در صورت به هم خوردن تعادل می‌تواند در حفظ سلامتی آن فرد مؤثر باشد.

- قدرت بسیار زیاد این دستگاه باعث می‌شود تا کار کردن با آن کمی سخت باشد.

- در زمان استفاده از این دستگاه مراقب باشید شخصی دیگری در نزدیکی محل موردنظر نباشد.

- باید از ماسک، دستکش، عینک محافظ و کلاه ایمنی در هنگام استفاده از دستگاه، استفاده کرد.

- فشار وارده به این دستگاه در هنگام کار باید زیاد باشد تا در حین انجام کار دچار مشکل نشود.

بتن کن چیست:

دستگاه‌های بتن کن برای سوراخ کردن و کنده‌کاری بتن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و در تأسیسات و امور نصب نیز کاربرد دارد.

انواع گروه دریل بتن کن:

دریل‌های بتن کن دارای دو گروه اصلی چهار شیار و پنج شیار می‌باشد که هر یک ویژگی‌های خاص خودش را دارد. بتن کن‌های پنج شیار دارای مته گیر هستند و همچنین به سیستم SDS MAX مجهز است که این سیستم قدرت زیادی دارد و مکمل سیستم اتصال چهار شیار SDS PLUS می‌باشد. دریل‌های بتن کن پنج شیار می‌توانند ضربه‌های بسیار قوی و قدرتمندی را در حین تخریب و حفاری وارد کند و اغلب این دستگاه‌ها دارای سیستم لرزش (AVS) هستند که باعث دفع لرزش در دستگاه می‌شود.

سیستم مته گیر SDS MAX فنّاوری پیشرفته‌ای است که برای سنگین‌ترین عملیات سوراخ‌کاری و کنده‌کاری طراحی‌شده است.

 تفاوت بین بتن کن و چکش‌های تخریب:

چکش‌های تخریب برای تخریب اجسام سخت، دیوارهای بتنی، آسفالت و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد درصورتی‌که بتن کن‌ها برای سوراخ کردن و کنده‌کاری بتن و دیوار استفاده می‌شود.