آموزش ساخت کاناپه چوبی

در اکثر خانه‌ها وسایلی وجود دارد که به دلیل فرسودگی دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد اما با کمی خلاقیت و تغییرات به این وسایل فرسوده می توان از آن‌ها استفاده کرد. در این مطلب می‌خواهیم آموزش یک کاناپه چوبی زیبا را ارائه دهیم، پس اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید که در منزلتان وسایل غیرقابل استفاده دارید مانند یک‌تخت چوبی قدیمی پس‌دست بکار شوید و آن تخت قدیمی را به یک کاناپه زیبا تبدیل کنید.

اما اگر تخت چوبی قدیمی در منزل ندارید می‌توانید به‌راحتی از یک سمساری تخت چوبی ارزان‌قیمتی را خریداری کرده و سپس آن را به یک کاناپه زیبا تبدیل کنید.

برای روی کاناپه می‌توانید از تشک استفاده کنید و هر چه تشک سفت‌تر باشد برای انجام کار مناسب‌تر است.

برای ساخت کاناپه به وسایل دیگری نیز احتیاج داریم که عبارت‌اند از: اره، منگنه کوب، پارچه‌ی رومبلی، تخته، گیره، فوم و چسب.

توجه داشته باشید فومی را خریداری کنید که دارای ضخامت زیادی باشد زیرا از آن به‌عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌شود بنابراین برای تهیه‌ی فوم و پارچه‌های رومبلی می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم مبلمان و یا کارگاه‌های تعمیر مبل رفته و آن‌ها را خریداری کنید.

 برای تهیه‌ی چسب هم می‌توانید از ابزارفروشی‌ها خریداری کنید بهترین نوع چسب را می‌توانید چسب چوب خریداری کنید.

مرحله اول:

برای ساخت کاناپه باید قسمت‌های بالا و پایین تخت را اره کنید. بریدن قسمت‌های کاناپه کار چندان سختی نیست و می‌توانید چوب‌های اضافی را برای دیگر وسایل تزیینی استفاده کرد.

آموزش ساخت کاناپه چوبی

مرحله دوم:

به‌وسیله‌ی متر طول تخت را اندازه‌گیری کنید و سپس تخته‌ی متناسب آن را تهیه کنید. طول تخته باید چند سانتی‌متر کمتر از طول تخت خواب باشد، سپس به‌وسیله‌ی دریل تخته را به چارچوب تختخواب بچسبانید.

آموزش ساخت کاناپه چوبی

مرحله سوم:

به‌وسیله‌ی چسب چوب، فومی که خریداری کرده‌اید را به جلوی تخته بچسبانید و فوم را تا پشت تخته امتداد دهید و پس‌ازآن فوم را به‌وسیله‌ی گیره به تخته محکم کنید تا چسب چوب کاملاً خشک‌شده و فوم به تخته بچسبد. اصولاً خشک شدن چسب چوب شب تا صبح زمان احتیاج دارد بنابراین بهتر است کاناپه را به پشت خوابانده تا فوم پشت‌کار نیز به تخته بچسبد.

پارچه‌های رومبلی که خریداری کرده‌اید را با توجه به طول و عرض تخت اندازه آن را به دست آورید، می‌توانید از اضافه‌های پارچه کوسن و بالشتک‌های تزیینی نیز برای کاناپه درست کنید.

برای چسباندن پارچه به روی فوم و تشک باید پارچه را به‌خوبی بکشید تا چروک‌ها صاف شود سپس کار را چسب کاری کنید و با منگنه کوب رویه‌ی کاری کاناپه را تکمیل کنید.

آموزش ساخت کاناپه چوبی

کار شما به اتمام رسید، با هزینه‌ی کم تخت قدیمی شما به کاناپه‌ای زیبا تبدیل‌شده است و می‌توانید از آن به‌عنوان یک دکوری زیبا استفاده کنید.