کتاب همیشه به عنوان یک دوست واقعی به شمار می آید هر چه بیشتر کتاب بخوانیم اطلاعات مفید و مختلفی را یاد می‌گیریم و می توان به جرات گفت که کتاب تنها وسیله ای است که برای انسان ها خسته کننده نمی شود. امروزه با وجود کتاب های فراوانی که در همه‌ی خانه ها یافت می شود داشتن کتابخانه ای شیک و زیبا الزامی است پس چه بهتر که خودمان بتوانیم این کتابخانه ها را با کمترین هزینه بسازیم. در این مطلب نحوه ساخت چند مدل کتابخانه زیبا را توضیح داده ایم ، شما عزیزان با داشتن سلیقه خوبی که دارید به راحتی می توانید این کتابخانه‌ها را بسازید:

 کتابخانه ای با جعبه های میوه:

وسایل مورد نیاز:

  • جعبه میوه چوبی به تعداد لازم
  •  قلم‌مو برای رنگ زدن جعبه ها
  • رنگ مخصوص چوب
  • سمباده
  • چند عدد میخ یا پیچ

در اولین مرحله جعبه های چوبی را کمی سمباده بکشید تا صاف و یکدست شوند سپس هر یک از این جعبه ها را به رنگ‌های مختلفی رنگ کنید (بسته به سلیقه خودتان) پس از خشک شدن، جعبه ها را روی هم قرار دهید و با پیچ (میخ) آن ها را محکم کنید. به همین سادگی کتابخانه ی زیبای شما آماده شد. این کتابخانه زیبا را می‌توانید در گوشه ای از سالن (اتاق) قرار دهید و یا به دیوار وصل کنید:

نحوه ساختن کتابخانه خانگی

ساختن کتابخانه با جعبه میوه

کتابخانه دیواری با تخته های چوب یا MDF:

 وسایل مورد نیاز:

  •  3 عدد تخته چوب (MDF) عرض و طول یکسان (می‌تواند طول آن را تغییر دهید)
  •  6 عدد گیره دیوار (برای اتصال به دیوار و تخته‌ها)

نحوه ساخت:

ابتدا دیوار یا محلی را که برای کتابخانه در نظر دارید انتخاب کنید سپس جای گیره ها را علامت گذاری کنید (گیره‌ها در زیر دو طرف عرض تخته قرار می‌گیرند) و روی دیوار پیچ کنید مطمئن شوید که گیره ها به خوبی روی دیوار محکم شده اند. در این مرحله یکی از تخته ها را روی گیره ها قرار داده و محل پیچ تخته به گیره را علامت گذاری کنید سپس با دریل محل علامت گذاری شده را سوراخ کنید و با پیچ محکم کنید. برای تخته های دوم و سوم نیز همین مراحل را با کمی فاصله از تخته اول انجام دهید و به دیوار وصل کنید:

نحوه ساخت کتابخانه چوبی

کتابخانه ای زیبا برای کودکان با طرح ابر:

وسایل مورد نیاز:

  • ورق خام نوپان،MDF، تخته سه لایه
  • میخ (پیچ)
  • یک تکه چوب (طول 60 سانتی متر و عرض 15 سانتی متر)

برای ساختن این کتابخانه زیبا، طرح ابر را روی ورق خام نوپان "mdf، تخته سه لایه" بکشید (طرح را می توانید از Google سرچ کنید) اندازه طول طرح ابر بزرگ‌تر روی نوپان را 22 اینچ (55 سانتی متر) و طول ابر کوچک‌تر را 16 اینچ (40 سانتی متر) بگیرید و به نجار بدهید تا برش بزند.

می توانید تکه چوب ها را هم از نجاری ها تهیه کنید و سپس طبق عکس آن ها را به هم وصل کنید:

کتابخانه دیواری مخصوص اتاق کودک

کتابخانه ای با طرح ابر برای اتاق کودکان

در نهایت زمانی که کار قفسه به اتمام رسید آن ها رنگ کنید و پس از خشک شدن به دیوار نصب کنید:

نحوه ساخت کتابخانه طرح ابر