سشوار حرارتی چیست و چه کاربردی دارد

سشوار حرارتی که بانام‌های سشوار صنعتی و یا حرارتی شناخته‌شده است درواقع شبیه سشوار معمولی مو است که دارای توان بیشتری می‌باشد و در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. سشوارهای حرارتی دمایی بین 50 تا 600 درجه سانتی‌گراد تولید می‌کند و برخی از مدل‌های این سشوار با کاربرد ویژه‌ای که دارند دمایی حدود 760 درجه سانتی‌گراد تولید می‌کند.

این سشوارها ظاهری شبیه به سشوارهای معمولی دارند که دارای یک لوله گرم شونده و یک دسته در قسمت انتهایی آن برای راحت قرار گرفتن در دست وجود دارد. تولید حرارت در این سشوارها با استفاده از المنت برقی معمولی و سرامیکی که به وسیله ی یک نازل به انتقال هوای گرم کمک می‌کند، تمام این‌ها در یک محفظه مناسب قرارگرفته است تا در حین انجام کار به کاربر آسیب وارد نشود. همچنین دارای یک نازل برای خاموش و روشن کردن است.

از سشوار حرارتی در تعمیرات منازل نیز می‌توان استفاده کرد.

کاربرد سشوار حرارتی:

سشوار حرارتی چیست و چه کاربردی دارد

- در جدا کردن لایه‌های رنگ قدیمی دیوار.

- بسته‌بندی و یا باز کردن روکش‌های مواد و لحیم کردن.

- صافکاری اتومبیل.

- جدا کردن چسب و استیکرها از روی سطح.

- وارنیش کردن سیم‌ها.

- دودی کردن شیشه اتومبیل و غیره.

برتری این سشوارهای صنعتی نسبت به دیگر ابزارها حرارت دهی آن بدون شعله می‌باشد. کار با سشوارهای حرارتی که دارای شعله می‌باشند امکان آسیب رساندن به سطح و همچنین درگاهی مواقع باعث آتش‌سوزی می‌شود اما سشوارهای حرارتی بدون شعله و ایمن بوده که هم در مصارف خانگی و هم کاربردهای خاص صنعتی مناسب می‌باشد.

برای جدا کردن رنگ از روی دیوار سشوار حرارتی بهترین ابزار می‌باشد زیرا با حرارت دادن به دیوار باعث می‌شود رنگ همانند تاول رویی سطح بالا بیاید و با دست از سطح جدا شود. برای جدا کردن بتونه نیز می‌توان از همین روش استفاده کرد و بتونه را نرم کرد تا به‌راحتی از روی سطح جدا شود. اگر بخواهید رنگ را با کمک قلم و چکش از بین ببریم باعث می‌شود به سطح کار آسیب برسد.

از سشوارهای صنعتی برای چسباندن ورقه‌های پلاستیکی و نوارهای جلا بر روی لبه‌های قوس‌دار استفاده می‌شود. کف‌پوش‌های آسیب‌دیده وینیلی منازل را نیز می‌توان بدون آسیب رساندن به دیگر کفش پوش‌ها به‌وسیله‌ی سشوارهای حرارتی تعویض نمود.

همچنین از این سشوارها می‌توان برای یخ‌زدایی برفک یخچال تا شیرآلات و لوله‌های یخ‌زده با دادن حرارت مناسب استفاده کرد و یخ ها را آب نمود.

سشوار حرارتی چیست و چه کاربردی دارد

برخی از این سشوارهای حرارتی به همراه متعلقاتی به بازار عرضه می‌شوند که امکان هدایت و تمرکز حرارت برای کاربردهای مختلف را فراهم می‌آورند.

خرید سشوار حرارتی:

در انتخاب سشوار حرارتی باید به ولتاژ و توان دستگاه توجه داشته باشید و بهتر است که سشوارهای حرارتی که قابلیت تنظیم میزان حرارت و شدت‌جریان هوا رادارند خریداری کنید. به طول کابل دستگاه دقت کنید و همچنین توجه داشته باشید که یک کیف حمل برای محافظت در برابر ضربه داشته باشد.