دلایل استفاده از متر لیزری

متر لیزری ابزاری است که نور لیزر را به هدف ارسال می‌کند و مدت‌زمان برگشت نور را اندازه‌گیری می‌کند. این ابزار دارای امکاناتی است که شما می‌توانید به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان عملیات جمع، محاسبه مساحت، تفریق، گنجایش و مثلث‌بندی را انجام دهید.

مترهای لیزری در مقایسه با مترهای معمولی از سرعت‌بالا، امنیت، تنوع، دقت، راحتی استفاده و کاربر فراوان، برخوردار است.

عملکرد پایه:

مترهای لیزری یک پالس نور را با دقت و تمرکز بالا به هدف ارسال می‌کند و سپس منتظر انعکاس و یا برگشت آن نور می‌شود. این نوع متر مدت‌زمان بیا این دو واقعه را اندازه‌گیری کرده و آن را به فاصله تبدیل می‌کند. فرمول آن بسیار ساده است:

(زمان*سرعت)2/1= فاصله

با توجه به اینکه سرعت نور،300000 کیلومتر در ثانیه است، مترهای لیزری برای اندازه‌گیری حتی 1 سانتی‌متر، باید بازه‌ی زمانی میلیونم ثانیه را اندازه‌گیری کنند.

دلایل استفاده از متر لیزری

دلایل استفاده نکردن از مترهای نواری:

مترهای لیزری از دقت بالاتر و در حد میلی‌متر نسبت به مترهای معمولی دارند. ممکن است که مترهای نواری در فاصله‌های زیاد، صافی خود را از داده و در بعضی نقاط شکسته شوند، امام‌ترهای لیزری نه کج، نه خم و نه می‌شکنند. می‌توانید از بین واحدهای تعبیه‌شده در متر لیزری، واحد اندازه‌گیری دلخواه خود را که آشنایی بیشتری دارید را انتخاب کرده تا اینکه بخواهید اعداد درج‌شده روی متر نواری را تخمین بزنید.

- مترهای لیزری بسیار سریع هستند و می‌توانید روی هدف تمرکز کنید و سپس کلیک کنید، نتیجه سرعت بر روی نمایشگر نشان داده می‌شود که این کار برخلاف مترهای نواری در مدت‌زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

- با نور و نمایشگر موجود در مترهای لیزری نیاز نیست حتماً نور زیاد در هنگام کار کردن داشته باشید.

- با استفاده از مترهای لیزری دیگر نیازی نیست راه بروید و یا شخص دیگری سمت دیگر متر را بگیرد.

- با استفاده از متر لیزری دیگر نیازی نیست نگران لوله‌ها، کابل‌ها، پستی بلندی‌های مسیر باشید، تنها کافی است مسیر را مشخص کرده تا نور لیزر تمام‌کار را برای شما انجام دهد.

- با استفاده از متر لیزری می‌توانید ارتفاع را نیز اندازه بگیرید و نیازی به بالا رفتن خودتان در بلندی‌ها نیست.

دلایل استفاده از متر لیزری

ممکن است که یک متر نواری قدیمی کاربردی ساده و قابل‌اعتماد داشته باشد اما محدودیت‌های نیز دارد، باید ریسک مکان‌های خطرناک را بپذیرید، باید شخصی را پیدا کنید که سر دیگر متر را نگه دارد، باید توانایی انجام محاسبات متعدد را داشته باشد. مترهای لیزری دقیق و سریع هستند، هر فاصله‌ای را با دقت و سرعت اندازه‌گیری می‌کند و تنها به یک شخص و یکدست برای انجام کار نیاز دارد. مترهای لیزری دارای پردازش‌های نوری در انجام محاسبات است و برای این نوع مترها فرقی نمی‌کند که مکان اندازه‌گیری کاشی است یا فرش و غیره.