نحوه ساخت میز تاشو

اگر فضای آشپزخانه و یا اتاقتان کم است و نمی‌توانید در آن مکان‌ها میز قرار دهید می‌توانید با ساختن یک میز تاشو ساده این مشکل را به‌راحتی حل کنید. میز تاشو به دیوار وصل می‌شود و هر زمان که موردنیازتان نبود می‌توانید آن را تا کنید.

ساخت این نمونه میز بسیار ساده است و نیاز به ابزاری خاص ندارد. از این میز می‌توان هم به‌عنوان میز کار و هم به‌عنوان میز آشپزخانه استفاده کرد.

نحوه ساخت میز تاشو

 

مرحله‌ی ساخت:

وسایل موردنیاز:

- یک‌تخته چندلای ۱۶ میلی‌متری با ابعاد ۵۰ در ۶۰ میلی‌متر – زبانه رویی.

- دوتخته چندلای ۱۶ میلی‌متری با ابعاد ۶۰۰ در ۶۰۰ میلی‌متر – پایه‌ها.

- یک‌تخته چندلای ۱۶ میلی‌متری با ابعاد ۵۰۰ در ۹۰۰ میلی‌متری – تخته رویی.

- یک چوب کاج به ضخامت ۲۰ میلی‌متر با ابعاد ۳۲ در ۹۰۰ میلی‌متر – زبانه جلویی.

- یک چوب کاج به ضخامت ۲۰ میلی‌متر با ابعاد ۳۲ د ۱۰۰ میلی‌متر – قفل بالای میز.

- چهار عدد پیچ ۲۵ میلی‌متری.

- ۶ لولای فلزی به همراه پیچ و رول‌پلاک.

- چسب چوب.

- دو عدد براکت قفلی فلزی به همراه پیچ و رول‌پلاک.

- میخ ۳۰ میلی‌متری.

- یک دکمه چرخشی.

ابزار موردنیاز:

- چکش.

- متر.

- اره‌مویی.

مرحله‌ی اول: برش پایه‌ی میز

نحوه ساخت میز تاشو

تخته‌های پایه‌ی میز تاشو 40 سانتی‌متر عرض و 60 سانتی‌متر طول دارند. تخته‌ها ره به‌صورت طول در مقابلتان قرار دهید و از گوشه‌ی پایین سمت چپ تخته و بافاصله‌ی 8 سانتی‌متر علامت‌گذاری کنید. برای گوشه‌ی سمت راست‌بالای تخته هم به فاصله‌ی 15 سانتی‌متر به پایین علامت بگذارید و بین این دو علامت را خط مورب کشیده و با اره‌مویی تخته را از روی خط برش دهید.

مرحله‌ی دوم: آماده کردن تخته‌ی رویی

برای وصل نمودن زبانه‌ی بالایی به تخته‌ی رویی، به فاصله‌ی 5 سانتی‌متر از دو سر زبانه دو سوراخ 3 میلی‌متری دریل کنید و سر این سوراخ‌ها را با مته خزینه گشاد کنید و سپس زبانه بالایی را به تخته رویی چسبانده و باپیچه‌ای 5/2 میلی‌متری ثابت کنید.

زبانه‌ی جلویی به لبه‌ی دیگر تخته‌ی رویی وصل می‌شود و می‌توانید برای وصل کردن این زبانه از چسب چوب و میخ استفاده کنید. باید ابتدا زبانه را به تخته رویی چسبانده و سپس توسط گیره آن‌ها را ببندید تا چسب خشک شود و پس از خشک شدن چسب می‌توانید اتصال را با میخ محکم کنید. زبانه‌ی جلویی اجازه نمی‌دهد وسایلتان از روی میز لیز خورده و زمین بیافتد.

مرحله‌ی سوم: وصل کردن لولاها:

لولاها را به زبانه‌ی جلویی و پایه‌ی میز وصل کرده و سپس به سراغ دیوار رفته و توسط پیچ و رول‌پلاک به دیوار وصل کنید و سوراخ‌هایی که بر روی دیوار دریل می‌کنید باید 1 سانتی‌متر از رول‌پلاک درازتر باشد.

باید به این نکته توجه کنید که پایه‌های میز بافاصله‌ی 3 سانتی‌متری از تخته‌ی رویی به دیوار وصل شوند.

برای محکم‌تر شدن میز تاشو به لبه‌های بالایی پایه‌ها، دوتخته‌ی چوبی کوچک بچسبانید و بدین‌صورت سطح اتکای تخته‌ی رویی میز بیشتر می‌شود.

نحوه ساخت میز تاشو

مرحله‌ی چهارم: وصل کردن دکمه‌ی بالایی

نحوه ساخت میز تاشو

دکمه‌ی چرخشی که برای بالای میز در نظر گرفته‌شده است باعث می‌شود تخته‌ی رویی میز را به‌صورت ایستاده روی دیوار نگه دارد. می‌توانید بجای دکمه از پیچ سر پهن و کمی طناب یک دکمه بسازید.

برای وصل کردن دکمه‌ی چرخشی، تخته‌ی رویی میز را به سمت بالا برگردانید و سپس جای دکمه را روی دیوار مشخص کنید.

تخته‌ای که به‌عنوان قفل بالایی میز برش زده‌اید را برداشته و براکت قفل را به آن وصل کنید. سپس دکمه‌ی چرخشی را روی براکت وصل نموده و اکنون می‌توانید تخته قفل را به دیوار و جایی که علامت زده‌اید، وصل کنید. پس‌ازآن میز تاشوی شما آماده‌شده و می‌توانید باکمی رنگ آن میز را زیباتر کنید.

نحوه ساخت میز تاشو