انواع گریس پمپ دستی

گریس پمپ در صنایع کشاورزی و ماشین‌آلات و همچنین در هر بخشی از قطعات و انواع ماشین‌آلات استفاده می‌شود. از کارهای مهمی که باید در تعمیر و نگه‌داری جهت افزایش طول عمر و بهبود عملکرد ماشین‌آلات و قطعات روانکاری آن‌ها است. می‌توان با روانکاری به‌موقع ماشین‌آلات هزینه‌های ناشی از تعمیر و نگهداری آن‌ها را کاهش داد. برای روانکاری باید از دستگاه‌های گریس پمپ استفاده کرد. از گریس پمپ بادی یا پنوماتیکی و گریس پمپ برقی در صنایع برای روانکاری استفاده می‌شود.

از گریس پمپ دستی برای روانکاری با حجم کم استفاده می‌شود. اما استفاده از این مکان این امکان را وجود دارد که گریس با آلودگی و گردوخاک وارد قطعه می‌شود و باعث خوردگی قطعه می‌شود.

انواع گریس پمپ دستی

از گریس به دلیل جلوگیری از سائیدگی در روانکاری استفاده می‌شود همچنین در برابر خوردگی و نشتی مقاومت دارد.

برای روانکاری و گریس کاری چرخ‌دنده‌ها، بلبرینگ  در خودروها و دستگاه‌ها، ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی از گریس پمپ‌ها استفاده می‌شود. درواقع گریس پمپ، گریس را به قطعات و دستگاه‌ها پمپاژ می‌کند.

ازجمله مکان‌هایی که به گریس پمپ نیاز دارند عبارت‌اند از: تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی،گاراژها، اتوسرویس‌ها و کارخانه‌های صنعتی هستند.

از پرکاربردترین انواع گریس پمپ، نوع دستی و بادی است که نوع دستی آن گریس را به‌وسیله‌ی دست پمپاژ می‌کند و نوع بادی آن کار پمپاژ به‌وسیله‌ی نیروی باد انجام می‌شود. البته گریس‌های نوع برقی و پدالی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

گریس پمپ بادی دارای ابعاد بزرگی است که در صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرد و برای حجم بالای گریس مناسب است و به دلیل بزرگی و وزن بالای آن چرخ‌هایی برای جابجایی در زیر این دستگاه‌ها قرارگرفته است.

انواع گریس پمپ دستی

گریس پمپ دستی دارای ابعاد کوچک‌تری هستند و برای گریس کاری با حجم کم مورداستفاده قرار می‌گیرد. کیفیت روانکاری به‌وسیله‌ی گریس پمپ بادی بسیار بالا می باشد و دارای فشار پمپاژ بالایی نیز می باشد. گریس پمپ‌ها در صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرد و برای تخلیه و تزریق گریس در بشکه‌ها و پر کردن بلبرینگ با گریس استفاده می‌شود.

از گریس پمپ دستی در گریس کاری ماشین‌های راه‌سازی، ابزارهای کشاورزی و ماشین‌آلات، تراکتور و.. استفاده می‌شود.

کار کردن با گریس پمپ دستی آسان می باشد، تنها کافی است که گریس را پرکرده و نازل را در محل موردنظر قرار دهید و سپس با فشار آوردن به دسته گریس کاری انجام می‌شود.

در این لینک ویدئو آموزشی نحوه ی کار کردن با گریس پمپ دستی را به نمایش گذاشته ایم.